Лидл (Lidl) се готви да навлезе тази седмица на пазара в САЩ, следвайки пионера Алди (Aldi), който от десетилетия е там. Уолмарт (Walmart) и други американски гиганти в търговията с хранителни стоки съвсем скоро ще трябва да се конкурират с още една германска верига, предлагаща ниски цени, съобщава ДПА, цитиран от БТА.
Алди стъпи на американския пазар през 70-те години на миналия век, докато Лидл едва сега предприема действия с отварянето на девет магазина в югоизточните щати Вирджиния, Северна Каролина и Южна Каролина в четвъртък (15 юни). Те са първите от 20 магазина, които веригата планира да открие в трите щата до края на септември и това е само началото на амбициозни планове.
До няколко години Лидл има за цел 100 магазина да отворят врати в няколко щата по източното американско крайбрежие. Лидл задава бърз темп на пристигането си в САЩ въпреки мрачната перспективата за търговците на дребно в страната, до голяма степен дължаща се на натиска от онлайн гиганти като Амазон (Amazon), отбелязва ДПА.
Германската верига отвори своя централа в САЩ през 2015 година - в Арлингтън, щата Вирджиния, но първоначално предвиждаше да започне да открива магазини през 2018 година. Брендан Проктор, 42-годишният директор на Лидл за САЩ, отдава изпреварването на срока на експедитивната работа на американския екип.
Проктор заяви, че екипът няма търпение за първия местен магазин, който ще предлага прясно изпечен хляб, трайни и свежи храни като риба и богата селекция от вина. Компанията се надява ниските цени да бъдат ключови за успеха й, както е в други страни.
Лидл е сред най-големите в света вериги за търговия на дребно с над 10 000 клона в 27 държави (включително в България - бел. ред.), посочва ДПА.