Американската верига за бързо хранене McDonald's променя юридическото си име в Китай.
В момента обектите на компанията работят под бранда Maidanglao, каквото е и бизнес името. То обаче ще бъде променено на "Jin Gong Men Co", което в превод означава „Златни арки“. Причината е, че се сменя притежателят на франчайза.
Ресторантите все още ще носят познатото Maidanglao, уверяват от веригата за бързо хранене. Според интернет потребителите новото име на компанията звучи повече като име на пекински ресторант или традиционен магазин за китайска медицина.
За чуждестранните фирми избирането на китайско име се оказва доста трудна задача. Американската компания Airbnb e избрала Aibiying по-рано тази година. В превод името означава „приветства се с любов“.
Тук клиентите отново изразиха недоволство, тъй като новото наименование се произнасяло трудно. Миналият месец екипът на баскетболния отбор Dallas Mavericks помоли феновете да измислят ново китайско име, тъй като сегашното Xiaonui означавало „малки крави“.
Обичайно за големите западни марки е да избират китайски имена, за да бъдат по-разпознаваеми за потребителите. Coca-Cola е известна като Ke kou ke ke, което се превежда „вкусно и забавно“. Търсачката Google пък е "Gu ge” или „песен за плодородието“.
McDonald's открива първия си ресторант в Китай през 1990 г. От тогава насам веригата не спира да се разраства. Ресторантите са повлияни от западния начин на живот и предизвикват голям интерес върху китайските потребители. Въпреки това в последните години се наблюдава отлив на клиенти, тъй като се увеличава търсеното на алтернативни възможности за по-здравословно хранене.