Въпреки производствените проблеми, новият Model 3 на Tesla се оказа най-продаваният електрически автомобил в САЩ. Това става ясно от финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на 2018 г., които бяха оповестени във вторник, предава Bloomberg, цитирана от economic.bg.
В периода януари-март Tesla е доставила 8 180 коли Model 3. Цифрите надвишават тези на другите топ играчи в сектора - Toyota, чиито доставки на плъгин хибриди Prius Prime са достигнали 6 468 броя и General Motors с 4 375 Chevy Bolt.
Излизането на върха не е малък подвиг за компания, която произвежда автомобили от малко повече от десетилетие, коментират анализаторите. Това обаче не означава, че Tesla не се сблъсква с проблеми.
Любопитен експеримент показва, че компанията може и да е позавишила леко цифрите в тримесечния си отчет. По-рано през годината Bloomberg представи свой модел за проследяване на производството на Model 3, базиран на идентификационните номера на автомобила. Резултатите са с около 5% под официално изнесените от Tesla.
По-важното е, че за компанията предстоят трудни седмици, в които трябва да докаже, че може да поддържа и увеличи производствените нива, които обяви вчера.
На този етап отчетите задоволяват Wall Street, но анализаторите имат едно наум предвид проблемите с производството на Model 3, с които компанията се сблъска още с появата на своя иначе многообещаващ електромобил. Основание за техния скептицизъм са цифрите от четвъртото тримесечие на 2017 г., според които компанията е достигнала производствени мощности от 1 000 автомобила седмично едва в последните дни на периода. Паралелните изчисления на Bloomberg обаче сочат, че такива нива са отбелязани едва в средата на март.
Компанията твърди, че вече произвежда по 2 000 електромобила седмично. Дори да е така, това е по-малко от предварително заложената цел за тримесечието - 2 500 автомобила. На този фон идва и прогнозата за производствени мощности от 5 000 коли Model 3 на всеки седем дни през второто тримесечие на 2018 г.
По всичко личи, че Tesla я чака маратонско бягане на високи обороти. В понеделник изпълнителният директор на компанията Илон Мъск определи производствения процес като „ад" и дори обяви в Twitter, че „отново спи във фабриката" в опит да се справи със забавянията.