Социалната мрежа Facebook попита потребителите си в Европа кои са новинарските източници, на които имат доверие, пише Engadget.
Целта е те да помогнат на компанията да реши дали да разшири промените в своя News Feed, както направи в САЩ по-рано тази година с цел да се бори с дезинформацията.
През януари главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че News Feed ще приоритизира “новините с високо качество” пред източници, чиято достоверност не е сигурна, като част от битката си срещу фалшивата информация в платформата.
Facebook е критикувана за това, че не може да се справи с фалшивите новини, включително такива от предполагаеми оперативни лица от Русия и други генериращи печалба, които се разпространиха из платформата изключително по време на предизборната кампания за президент на САЩ. Същевременно компанията има не много добри отношения с медиите, особено с тези със силни политически пристрастия.
Социалната мрежа се обърна към потребителите си, за да определи как се подреждат медиите по отношение на надеждността на информацията, която предлагат.
Facebook заяви, че ще започне подобни проучвания сред потребителите във Великобритания, Германия, Фрация, Италия и Испания.