Google обяви, че се разделя с марките DoubleClick и AdWords, с което стартира най-голямото ребрандиране на нейния рекламен софтуер, предава "Ройтерс".
Директори на компанията заявиха, че таксите не се променят и че не е планирано да се сливат услуги.
Компанията ще запази марките AdSense и AdMob за всички рекламни технологии, които имат за цел да работят съответно с малки уебсайтове и разработчици на мобилни приложения.
Основният инструмент за купуване на реклама вече ще се казва Google Ads, с достъп до търсачката на Google, до видео платформата YouTube, магазина за приложения Google Play и 3 млн. партньорски локации в мрежата. Основният интерфейс за Google Ads ще бъде опростен, обясниха директори, посочвайки, че автоматизацията ще стои зад дизайна на реклами и решенията къде трябва да бъдат позиционирани.
Високият клас софтуер за рекламодатели ще бъде наречен Google Marketing Platform. Google Ads Manager ще бъде допълнителен инструмент за големи търговци.
"Рекламодателите са объркани, когато чуят, че трябва да отидат в Google AdWords, за да купят реклами в YouTube. Google Ads ще служи като „входна врата“ към услугите на компанията", коментира Сридар Рамасвами, старши вицепрезидент за рекламата в Google.
Припомняме, че AdWords стартира през 2000 г., за да позиционира рекламни текстове в търсачката. Google придоби рекламния софтуер DoubleClick през 2008 г. Все по-големите опасения за сигурността на данните и монопола през миналата година накараха много критици през миналата година да поискат от регулаторите да разделят рекламния бизнес на Google, който е станал прекалено силен.