Facebook и Twitter улесняват начина, по който потребителите могат да идентифицират рекламни политически кампании и да разбират кой е платил за тях, предава "Ройтерс".
Микроблогинг платформата Twitter стартира „Ads Transparency Center”, за да позволи на всеки да разглежда реклами, които са били пуснати в Twitter, но процесът ще е по-прозрачен за политическите реклами.
Рекламният център на Twitter дава достъп до подробности като данни за демографско таргетиране на реклами от американски политически рекламодатели, колко средства са платили и други.
Центърът за прозрачност ще включва всички рекламодатели на Twitter в глобален план, но на този етап само рекламите за федералните избори в САЩ, които попадат в обсега на новата политика, ще бъдат показвани.
Междувременно Facebook обяви, че ще позволи на потребителите да виждат списъците с всички активни рекламни кампании, независимо дали са политически или не. Потребителите вече ще могат да разглеждат промените в името на Facebook страниците.