Facebook е предоставила специален достъп до потребителските данни на десетки компании, пише Fortune.
Това контрастира с предишните публични изявления на социалната мрежа, че през 2015 г. тя е ограничила достъпа до личната информация на външни лица.
Сделките с разработчиците на приложения, производителите на устройства и софтуер, описани в документ от 747 страници, публикуван в сайта на Конгресa в края на петъчния ден, представляват най-подробното обяснение на изключенията, предприети от Facebook, които преди това бяха разкрити от The Wall Street Journal и други медии.
Оповестяването се случва, след като законодателите поискаха отчетност от Facebook за това, че е позволила на компаниите да получат достъп до данни за своите милиарди потребители без тяхното знание.
Facebook заявява в документите, че специалните сделки са били необходими, за да дадат на разработчиците на приложения време да се съобразят с промените на правилата и да позволят на производителите на устройства и софтуер да създават приложения за социалната мрежа за своите продукти.
Компанията разкри, че все още споделя информация за приятелите на потребителите, като например име, пол, дата на раждане, град на текущото местонахождение или роден град, снимки и харесани страници, на 61 разработчици на приложения почти шест месеца след като заяви, че е спряла достъпа до тези данни през 2015 г.
Facebook обяви, че е предоставила на тези 61 фирми, които варират от създателя на приложението за запознанства Hinge до гиганта в сферата на доставките United Parcel Service Inc., шестмесечно удължаване на срока, за да могат те да „се приведат в съответствие" с политиката от 2015 г.
"5 други компании теоретично биха могли да имат достъп до данни на ограничените приятели, поради достъпа, който са получили като част от експеримент във Facebook", се казва в документа.
Айме Арчибонг вицепрезидентът на Facebook по партньорствата с продукти, признава за предпочитаните сделки в интервю за WSJ, но заявява, че те са били с отделни разработчици, за да тестват нови функции или при ликвидация на продуктите.
Facebook е предоставил документа на Комисията по енергетика и търговия към Камарата на представителите на САЩ в отговор на стотици въпроси от комисията, чиито членове разпитваха главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг по време на показанията му през април.
Това е вторият опит на Facebook да отговори на запитванията на Конгреса. През юни социалната мрежа изпрати 450 страници с отговори на два комисии на Сената, отклонявайки някои въпроси за влиянието и пазарната мощ, като същевременно предложи подробности за информацията, която събира за потребителите.
Начинът, по който Facebook обработва и третира потребителските данни, е подложен на разследвания и натиск от март, когато се появиха разкритията, че компанията за политически анализ Cambridge Analytica, която е помагала на кандидатпрезидентската кампания на Доналд Тръмп, е купила данни за 87 милиона потребители без тяхното съгласие.