Онлайн гигантът Amazon залага на конвенционални практики, като планира да публикува коледен каталог с играчки, пише Engadget.
Хартиеният каталог ще бъде изпратен по пощата на милиони американски домакинства и ще се предлага в магазините на Whole Foods в цялата страна – веригата супермаркети, която Amazon придоби миналата година.
Ходът е част от усилията на Amazon да интегрира инструменти като тези на традиционните търговци на дребно в своя бизнес модел.
Компанията дори е обмисляла възможността да придобие част от магазините на Toys “R” Us по-рано тази година, твърдят запознати източници.
Всичко това се случва след придобиването на Whole Foods, с което гигантът направи огромен скок в бизнеса с физически магазини. След сделката за 13,7 млрд. долара Amazon интегрира веригата в своя огромен бизнес, включително като рекламира своите гласови асистенти и други услуги в магазините.
През миналия месец Amazon придоби онлайн аптеките PillPack. Намеренията на компанията са да продължи да се развива и в сферата на здравеопазването. Анализаторите отдавна очакваха подобен ход от онлайн гиганта, който сега има всички шансове да преобърне сложния и непрозрачен фармацевтичен бизнес в САЩ.
PillPack организира и доставя лекарства, отпускани с рецепти. Тя е лицензирана да прави това в 49 държави. Бизнес моделът ѝ застрашава търговци на дребно като Walgreens Boots Alliance и CVS Health, чийто акции се сринаха веднага след обявяването на сливането.