Samsung Electronics отчита най-слабият темп на растеж на печалбата си от повече от 1 година, заради по-слабите продажби на смартфони, пише "Ройтерс".
Оперативната печалба на южнокорейския технологичен гигант за периода април-юни 2018 година расте с 5,2% до 14,8 трлн. южнокорейски вона (13,2 млрд. долара), което е под очакванията на 18 анализатори, анкетирани от "Ройтерс" за печалба от 14,9 трлн. вона.
Общите приходи от продажби са спаднали с 4,9% спрямо година по-рано до 58 трлн. вона, спрямо очакваните от анализаторите 59,7 трлн. вона.
Въпреки че бизнесът с чипове ще се радва на рекордна печалба за седмо поредно тримесечие, по-слабото представяне на бизнеса със смартфони предизвика притеснения, че мобилният бизнес остава без идеи, които да задвижват продажбите на премиум устройствата от серията Galaxy. Конкуренцията от по-евтините китайски брандове като Xiaomi и Huawei вече допринесе за това Samsung да загуби пазарен дял в Китай и Индия.
"Ще бъде трудно. Пазарът на смартфони вече не расте, а конкуренцията става все по-голяма“, коментира Лий Вон-си, анализатор от Shinyoung Securities.
Нови данни на Counterpoint Research подчертават проблемите на Samsung, показвайки, че нейният най-нов премиум модел Galaxy 9 Plus е надминат от iPhone 8 на Apple като най-продаван смартфон в света заради по-слабите продажби в Европа.
Печалбата на Samsung се дължи до голяма степен на силните продажби на DRAM и NAND чипове, които носят около една трета от нейните приходи. Перспективите пред чиповете остават добри, а производството на следващия iPhone вероятно ще насърчи цените на NAND чиповете, след като те спаднаха с до 15% през второто тримесечие според DRAMeXchange.
Акциите на южнокорейския технологичен гигант са понижили стойността си с около 12% през 2018 година, заради притесненията за по-слабия растеж на печалбата и липсата на технологични иновации, които да движат продажбите на смартфони.