IPO-то на Xiaomi в Хонконг оцени китайския производител на смартфони на около 54 млрд. долара, което е приблизително половината от първоначалната амбиция за 100 млрд. долара, пише "Ройтерс".
Акциите на компанията понижиха стойността си с около 6% по време на дебюта им, заради притеснения за оценката, което засегна настроението на инвеститорите в технологичния сектор.
Xiaomi оцени своето първично публично предлагане в Хонконг на 17 хонконгски долара на акция – на дъното на индикативния диапазон, като набра 4,72 млрд. долара в рамките на най-голямото технологично IPO от четири години.
В началото на търговията акциите ѝ достигнаха около 16 хонконгски долара. По-късно те се търгуваха за 16,48 хонконгски долара, или с 3% надолу, докато основният индекс в Хонконг Hang Seng Index беше с ръст от 1,4%.
"Търгуването под първоначалната цена предполага, че инвеститорите все още имат чувството, че оценката на акциите е относително висока“, коментира Линус Ип, главен стратег във First Shanghai Securities.
Цената от 17 хонконгски долара на Xiaomi представлява 39,6 пъти нейната печалба за 2018 г., докато производителят на iPhone – Apple се търгува 16 пъти повече, а китайският гигант Tencent Holdings – 36 пъти.
Листването се случва в деликатен момент за пазара в Хонконг, чийто бенчмарк удари деветмесечно дъно през миналата седмица, тъй като инвеститорите са притеснени от търговските отношения между САЩ и Китай.
Въпреки слабото търсене при IPO-то това е най-голямото първично предлагане на акции в Хонконг от септември 2016 г., когато Postal Savings Bank of China направи IPO за 7,6 млрд. долара, сочат данни на "Блумбърг". Xiomi осъществява първото голямо технологично листване в Хонконг, откакто градът промени регулацията в тази сфера.