Снимка: Flickr
Някои от услугите на Android включително и за iPhone съхраняват автоматично местоположението на потребителя, дори ако той категорично е деактивирал тази опция в настройките за поверителност или това е било отказано при поискване за някои приложения - например Google Maps, става ясно от разследване на Associated Press, цитирано от Мashable.
Изследователите по компютърни науки в Принстънския университет също са потвърдили разследването.
Навигационната услуга получава информация, когато даден потребител отвори приложението, а автоматичните ежедневни актуализации на времето за телефони с Android дават приблизителна оценка за местоположението на потребителя.
"Данните за местоположението се появяват в профила ви в Google за да подобрим услугите си. Можете да изключите историята на местоположенията по всяко време. Историята на местоположенията е изключена, местата, които посещавате, вече не се съхраняват", пише в страницата за поверителност на Google.
Според разследването обаче това не е вярно. "Дори да поставите на пауза „Историята на местоположенията“, някои приложения на Google автоматично съхраняват данни за местоположението, обвързани с времето, без разрешение", се повочва в разследването.
Потребителите могат да деактивират изцяло проследяването на местоположението, само ако деактивират още една функция за активност в мрежата и приложенията - втора стъпка, която повечето потребители никога няма да да направят, понеже не са запознати с нея.
Google получава значителни приходи чрез рекламиране, които се подкрепят от генерираните от потребителите данни, предоставящи информация, полезна за рекламодателите, като например показатели за трафик.
Наскоро компанията, собственост на Alphabet обяви, че рекламният ѝ бизнес е нараснал с 24% през второто тримесечие, като спомогна за ръста на общите приходи на Alphabet без изплащанията към партньорите до 26,24 млрд. долара. Главният изпълнителен директор на концерна Сундар Пичай заяви наскоро, че компанията проучва нови начини за пускане на популяризирано съдържание (скрита реклама) и реклами в навигационната си услуга Google Maps.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай
Google инвестира 300 млн. долара в борбата с фалшивите новини
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.16% |
USDJPY | 156.32 | ▲0.38% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.02% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 294.70 | ▲0.11% |
S&P 500 | 6 125.88 | ▲0.49% |
Nasdaq 100 | 22 035.80 | ▲1.04% |
DAX 30 | 21 358.00 | ▲0.54% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 328.00 | ▼1.73% |
Ethereum | 3 282.95 | ▼1.36% |
Ripple | 3.16 | ▼0.31% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.74 | ▲0.03% |
Петрол - брент | 78.38 | ▼0.17% |
Злато | 2 758.58 | ▲0.52% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 562.34 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.64 | ▼0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.86 | ▼0.07% |
UK Long Gilt Future | 91.98 | ▼0.20% |