Снимка: Flickr/Transport Pixels
Вижте още: Как стоят акциите на автомобилните производители?
Съотношението цена-печалба на Daimler, при ниво от 5.8 е по-ниско от това на другите две немски компании, които са в размер на 6.3.
Каква е причината за изоставащото представяне в акциите на Daimler? Най-общо казано – по-лошото представяне в резултатите на компанията. За последното тримесечие, печалбата й е намаляла с 11%, при повишение в печалбата от близо 1% за BMW и спад на печалбата на Volkswagen от 2.2%.
И докато перспективите за всички немски производители на луксозни автомобили са влошени, заради търговската война между САЩ и Китай, въпросът е колко по-лоши ще са реалните резултати от тук нататък. Очакванията, залагани в цените на акциите на Daimler, не са особено обнадеждаващи.
И все пак... Можем да направим една съпоставка между финансовите резултати сега за компанията и тези отпреди пет години, когато цената на акциите на компанията е била една и съща.
Дивидентът на Daimler
През април на 2014-та година, Daimler разпределя дивидент за акционерите в размер на 2.25 евро. Въз основа на цената на акциите тогава от 69.25 евро, това прави дивидентна доходност в размер на 3.2%.
През миналата година, компанията разпредели дивидент от 3.65 евро, което въз основа на цената на акциите от 66.10 евро, прави дивидентна доходност от 5.5%.
Ако същият дивидент бъде платен и през следващата година (а компанията традиционно повишава дивидентите си през последните години), то дивидентната доходност, на база на настоящата цена на акциите от 55.10 евро, би била в размер на 6.6%. При това в среда на рекордно ниски лихви в еврозоната в момента и отрицателни такива при депозитите. А трябва да се има предвид, че лихвите в еврозоната през 2013-та година са били при положителни нива от около 0.6%.
Печалбата на Daimler
Чистата печалба на Daimler през 2013-та година е била в размер на 3.7 милиарда евро, според отчета на компанията, на фона на 10.86 милиарда евро през изминалата година.
Или казано по друг начин, компанията е реализирала близо три пъти по-голяма печалба за изминалата година, спрямо 2013-та.
Разбира се на борсата се търгуват очаквания, а те са за влошена среда за резултатите на компанията, като следствие на търговската война между САЩ и Китай.
Daimler изнесе печалба за второто тримесечие от 1.8 милиарда евро, спрямо 2.5 милиарда през същото тримесечие на миналата година, обвинявайки търговските мита. Или ако екстраполираме тази тенденция до края на годината, то може да се очаква компанията да отчете печалба в размер на около 8-8.5 милиарда евро, което би било понижение от около 20%.
Понижението в печалбата, е възможно частично да се неутрализира от поевтиняването на еврото, спрямо долара от последните седмици, което облагодетелства немската компания до голяма степен. От тук може да дойде и положителна изненада за настоящото тримесечие.
Специфични проблеми за Daimler
По-слабото представяне на немският производител на луксозни автомобили, до голяма степен се предопределя и от специфични за компанията проблеми. През юни, немското правителство нареди на Daimler да изтегли над 770 000 дизелови автомобила, заради неправилно отчитане на вредните емисии. Това доведе, до сериозни опасения сред инвеститорите за налагане на потенциални глоби на компанията, по подобие на тези наложени от САЩ на Volkswagen.
Светло бъдеще свързано с електрическите автомобили
Иначе, Daimler е една от водещите компании със сериозни инвестиции в електрически автомобили, които се сочат единодушно от експертите, като бъдещето на сектора. Нещо повече, компанията се очаква да оглави класацията при водещите производители на електрически автомобили през 2021-ва година, измествайки Tesla от първото място.
Търговската война между САЩ и Китай
Всъщност, Daimler може да е една от малкото компании, които да излязат „сухи“ от търговската война между САЩ и Китай, ако последната се проточи. Става въпрос за инвестиция в размер на близо 2 милиарда долара, която Daimler прави за нов завод в Китай, съвместно с водещия китайски производител Geely.
Връзката между двете компании е сериозна, предвид на това, че собствениците на Geely вече са инвестирали в Daimler и притежават 10% дял от нея.
Още по темата:
Акциите на водещите световни производители на едно място
С колко ще поскъпнат автомобилите за американците след митата на Тръмп?
Кой ще спечели битката при автономните автомобили?
* Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на акции на Daimler.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.29% |
USDJPY | 151.92 | ▼0.23% |
GBPUSD | 1.30 | ▲0.35% |
USDCHF | 0.86 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.25% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 986.00 | ▲0.07% |
S&P 500 | 5 752.12 | ▲0.16% |
Nasdaq 100 | 20 141.90 | ▲0.27% |
DAX 30 | 19 246.90 | ▲0.19% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 68 879.70 | ▲1.56% |
Ethereum | 2 444.24 | ▲1.98% |
Ripple | 0.51 | ▲0.91% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.22 | ▲1.08% |
Петрол - брент | 75.76 | ▲0.74% |
Злато | 2 744.80 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 573.62 | ▲0.91% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.26 | ▼0.19% |
Germany Bund 10 Year | 131.52 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 93.62 | ▼0.32% |