Източник: Pexels
От друга страна, Facebook разполага с над 2.2 милиарда месечни потребители в момента. Компанията обаче, достига до етап на „зрялост“ и започва да губи популярност сред по-младите потребители и тийнейджъри, макар че по-възрастните групи все още я използват.
Вижте още FAANGM компаниите обречени на спад заради теглото им?
Децата обаче, на възраст между 12 и 17 години, много по-често преминават към социални канали, като YouTube и Snapchat (SNAP), според наскорошно проучване на eMarketer. Близо 68.0% от младежите се очаква да използват Snapchat до края на тази година, на фона на 47.2 и 43.6% от тях, ползващите платформите на Facebook и Instagram.
Facebook започва да се опитва да монетаризира популярността на Instagram, за да достигне целите си за ръст на приходите. Напоследък, усилията са към премахване на различията между двете платформи и насочването на Instagram към повече споделяне и продуктово интегриране. Това, най-вероятно е накарало и основателите на социалната мрежа да напуснат компанията, което стана ясно през тази седмица.
Основателите на Instagram – Кевин Систром и Майк Крийгер, оповестиха решението си да напуснат приложението след осем години съвместна работа с Facebook.
Когато Facebook закупи Instagram през 2012-та година, социалната медия се съгласи за автономност на Instagram. С времето обаче, започва все по-голямо вмешателство в дейността на приложението.
От началото на годината, акциите на Facebook са загубили 6.5% от стойността си, основно заради слаби резултати и скандалите свързани с изтичането на лични данни от социалната мрежа.
И все пак Snapchat не успя да се превърне в следващия Facebook
За последната една година, приходите на Snapchat са 986.6 милиона долара. Прогнозите за приходи за тази година са при нива от 1.15 милиарда долара, или близо наполовина на тези на пазарните експерти преди проведеното първично публично предлагане.
За следващата година прогнозите са за приходи в размер на 1.6 милиарда долара.
Трябва да се има предвид също така, че средният приход на потребител на Snapchat е по-малко от 15% от този на Facebook. Очакваше се Snapchat да достигне едва 55% от средния приход на потребител на Facеbook, до 2020-та година. Но с напредването на времето и занижаването на очакванията на компанията, напълно е възможно този срок да изглежда недостижим.
Според експертите, налице е продуктов проблем при компанията. Потребителите са разочаровани от направените промени от компанията и преминават към други комуникационни канали и социални мрежи.
Анализаторът Рич Грийнфилд бе поредният експерт, който понижи инвестиционната оценка до „продавай“ и постави ценови таргет за акциите й от 5 долара. Трябва да отбележим, че в края на миналата седмица, акциите на компанията приключиха при нива малко над 9 долара за брой. А първичното им публично предлагане бе при нива от 17 долара, като моментно след него, акциите на компанията достигнаха над 24 долара.
Още по темата:
FAANGM компаниите обречени на колапс заради теглото им?
Инвеститорите най-бичи настроени за щатските пазари от 2015-та година
Защо щатските индекси могат да са лоша инвестиция през следващите години?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 861.00 | ▼0.14% |
Ethereum | 3 342.14 | ▲0.33% |
Ripple | 1.57 | ▲6.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |