Акциите на японският производител на потребителска електроника – Sony, се представят изключително добре през тази година. Те са поскъпнали с 22% от първия януари до момента. Според анализатори обаче, най-доброто за книжата на компанията може тепърва да предстои и те да видят повишение от нови 24% до края на фискалната година, който е на 31-ви март 2019-та година.
Доброто представяне на звената за игри и оптични сензори, са в основата на оптимистичните очаквания на експертите.
В петък, анализатори от Nomura завишиха ценовия таргет на компанията до 8 000 японски йени, което би било повишение от 27% спрямо нивото им на отваряне днес.
От Credit Suisse завишиха инвестиционната си оценка от „неутрална“ на „изпреварваща пазара“, като поставиха ценови таргет за книжата на компанията от 7 730.50 йени, или потенциален ръст от 23.7%.
Бързо растат и очакванията на анализаторите. Само преди три месеца, средния ценови таргет за акциите на компанията бяха за 6 587.27 йени.
Акциите на японската компания и без друго се представят много добре от началото на годината, като са добавили цели 22% към стойността си, за този период.
Анализаторите на Nomura коментират в писмо към клиентите си, че бизнес-моделът на Sony започва да се ориентира правилно към съдържание, визирайки добрия старт на продажбите на играта „Spider-Man”, както и силния старт на филма "Venom" и двете продукции от които са от студия на компанията.
„Силното представяне на тези свързани със съдържанието дивизии, може да означава, че резултатите на компанията в краткосрочен план, ще превишат очакванията ни“, коментираха анализатори от Nomura.
В известна степен сравнително по-силния долар е притеснителен за производители на хардуер като Sony. Според пазарни наблюдатели обаче, ориентацията на бизнеса на японската компания към ръст, ще успее да преодолее негативните ефекти от валутния курс.
Бизнесът с конзоли, който допринася за над 24% от общите приходи на компанията, е регистрирал ръст от 35.6% на годишна база за трите месеца до 30-ти юни. Sony, също така отчита ръст и в бизнеса си с имиджови сензори за смартфоните, които се търсят от производителите на „умни телефони“.
* материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на акции на фондовите пазари
Още по темата:
Топ 10 на най-популярните домашни роботи
Sony с рекордна оперативна печалба
Sony отлага обявяването на годишната си прогноза