Снимка: Flickr/Transport Pixels
Графика: Yahoo! Finance
Ако приемем, че през следващата година дивидентът няма да бъде повишен, а ще бъде запазен без промяна (един лош сценарий) при ниво от 3.65 евро за акция, то въз основа на цената на акциите на немската компания от 51.5 евро, дивидентната доходност, която инвеститорите могат да очакват е в размер на 7%!
Трябва да имате предвид обаче, че тези 7%, при запазване на настоящата цена и дивидент без промяна, ще ги получите до средата на април.
Или тази конкурентна доходност, в среда на отрицателни лихви в Европа, възлиза на ефективна годишна доходност за инвеститорите от на над 14%!!!
Още по темата: Акциите на Daimler при нива от 2013-та година - какво се промени?
Трудностите за автомобилния сектор в Европа, следствие на новите изисквания за вредни емисии, които влязоха в сила този септември, както и търговската война между САЩ и Китай, изпратиха акциите на Daimler при нива, невиждани от 2013-та година насам.
Трябва да се има предвид обаче, че нещата доста са се променили за компанията в сравнение с преди четири години. Ето как изглежда тази промяна по отношение на финансовите данни:
Дивидентът на Daimler
През април на 2014-та година, Daimler разпределя дивидент за акционерите в размер на 2.25 евро. Въз основа на цената на акциите тогава от 69.25 евро, това прави дивидентна доходност в размер на 3.2%.
През миналата година, компанията разпредели дивидент от 3.65 евро, което въз основа на цената на акциите от 66.10 евро, предходния ден, прави дивидентна доходност от 5.5%.
Печалбата на Daimler
Чистата печалба на Daimler през 2013-та година е била в размер на 3.7 милиарда евро, според отчета на компанията, на фона на 10.86 милиарда евро през изминалата година.
Или казано по друг начин, компанията е реализирала близо три пъти по-голяма печалба за изминалата година, спрямо 2013-та.
Разбира се на борсата се търгуват очаквания, а те са за влошена среда за резултатите на компанията, като следствие на търговската война между САЩ и Китай.
Daimler обяви печалба за второто тримесечие от 1.8 милиарда евро, спрямо 2.5 милиарда през същото тримесечие на миналата година, обвинявайки търговските мита. Или ако екстраполираме тази тенденция до края на годината, то може да се очаква компанията да отчете печалба в размер на около 8-8.5 милиарда евро, което би било понижение от около 20%.
Проблеми с резултатите си обаче, имат не само Daimler. От BMW занижиха през този месец прогнозите си за резултатите за тази година. Дори и американските производители, които се смята, че се защитават от Тръмп, страдат от политиката му на мита върху автомобилния сектор. Акциите на компанията Ford например, са при най-ниските си стойности от 2009-та година насам.
Дивидентната доходност на Ford въз основа на тримесечния дивидент от 15 цента, изплащан през последните няколко години и цената на акциите от 8.5 долара, възлиза също на рекордните за компанията 7.06%. Разликата в сравнение с Daimler обаче е, че за да получат тази доходност инвеститорите трябва да чакат цяла година, защото дивидента се плаща на три месеца!
* Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на акции на Daimler.
Още по темата:
Акциите на Daimler при нивата си от 2013-та година - какво се промени?
Как стоят акциите на автомобилните производители?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.05% |
USDJPY | 156.49 | ▲0.05% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.05% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 335.00 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 113.52 | ▼0.04% |
Nasdaq 100 | 21 947.50 | ▼0.08% |
DAX 30 | 21 366.20 | ▲0.01% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 365.00 | ▼1.24% |
Ethereum | 3 218.31 | ▼0.70% |
Ripple | 3.14 | ▼1.20% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.26 | ▲0.07% |
Петрол - брент | 77.96 | ▼0.22% |
Злато | 2 752.82 | ▼0.10% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 553.62 | ▲0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.54 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 131.75 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 91.81 | ▼0.37% |