Alibaba Group Holding и Financiere Richemont - компанията майка на Cartier ще обединят сили, за да пуснат онлайн платформи в Китай, пише "Ройтерс".
В рамките на партньорството, Yoox Net-a-Porter (YNAP) на Richemont - голям онлайн магазин за луксозни стоки, продаващ през сайтовете yoox.com и MrPorter.com, ще работи с Alibaba за създаването на съвместно предприятие, което ще пусне две приложения, насочени към китайския пазар.
"Компанията вярва, че партньорството с Alibaba ще ѝ помогне да стане значителен и стабилен онлайн играч на този пазар”, заяви Джона Рупърт, председател на базираната в Швейцария Richemont.
Alibaba ще предостави технологичната инфраструктура за предприятието, а YNAP - връзката с над 950 луксозни марки, обявиха двете компании. Освен това фирмите допълват, че планират да пуснат онлайн магазини на Net-a-Porter и Mr Porter в луксозната платформа Tmall Luxury Pavilion на Alibaba.
“Смятаме, че това е една много положителна стъпка и ще засили позицията на YNAP като водещ онлайн търговец на луксозни стоки в света”, коментират анализаторите от Vontobel Research.
Пазарът на луксозни часовници през последните години се бори с проблеми, отчасти заради по-слабото търсене в Китай, където антикорупционните мерки свиха разходите за скъпи стоки. Визовите промени в Хонконг, засягащи туристите от контитенталната част на Китай също повлияха негативно на разходите на туристите.
Въпреки това продажбитe на швейцарски часовници се възстановиха през последната година. Износът e нараснал със 7,5% по време на първите девет месеца на 2018 г. в сравнение със същия период на 2017 г., според данни на Федерацията на швейцарската индустрия за часовници. През септември експортът към Китай отбеляза 17% ръст на годишна база.
Още по темата:
Джак Ма: Търговската война между САЩ и Китай може да продължи 20 години
Най-богатият китаец е собственик на строителен бизнес
Топ 10 на най-големите IPO-та