В САЩ празнуват "Черен Петък", а в Китай големият празник на пазаруването се казва "Ден на необвързаните" и се провежда всяка година от Alibaba на 11-ти ноември. Тази година, празникът се случи вчера.
А от компанията отчетоха нови рекордни брутни продажби по време на този ден - в размер на 213.5 милиарда юана (30.8 млрд. щ.д.). Въпреки впечатляващия рекорд, в десетата си поредна година, ръстът забавя своите темпове. Тази година, продажбите се повишават с 27%, в сравнение с 39% през 2017 г. и 32% през 2016 г.
Купувачите направиха над 1 милиард поръчки в рамките на 24 часа от 180 000 продукта на платформата за търговия на дребно на Alibaba, включително онлайн пазара Tmall, Taobao, AliExpress и lazada. Това показва силно потребителско търсене въпреки притесненията за забавяне на икономическия растеж в Китай.
Резултатите от продажбите надминават над два пъти разходите на потребителите в САЩ, в размер на 14.5 милиарда долара по време на Деня на благодарността, Черния Петък, или Кибер Понеделника през 2017-та година.
Онлайн продажбите тази година за петдневната почивка (включително уикенда) в САЩ, се очаква да бъдат 23.4 милиарда долара.
Продажбите по време на деня на необвързаните в Китай, продължават да се подхранват от млади хора. Четиридесет и шест процента от купувачите са хора на възраст до 30 години.
"Богатството и ентусиазмът на китайските потребители за онлайн пазаруване продължават да се развиват", според Джеф Тъсън, който преподава инвестиции в Пекинския университет.
Китайското правителство полага усилия да развие втората по големина икономика в света, като стимулира вътрешното потребление. В тази насока, страната бе домакин на първата международна изложба за внос миналата седмица, в опит да се привличат чуждестранни компании, като се рекламира нарастващата средна класа в Китай, около 500 милиона души.
Други онлайн търговци на дребно в Китай също се радват на добри резултати покрай 11-ти ноември. Например втората по големина китайска платформа за електронна търговия, JD.com (JD) регистрира продажби в размер на 159.8 милиарда юана (22.9 милиарда долара) по време на периода между 1-ви и 11-ти ноември.
Още по темата:
Стоки за 10 милиарда продаде Alibaba за час
Ма: Търговската война между САЩ и Китай може да продължи 20 години
8 американски и два китайски бранда начело на най-скъпите марки