Снимка: Flickr
Американската технологична компания Google ще разработи нови правила в Европа за повишаване на прозрачността на политическите реклами, предава "Блумбърг".
Изявлението на подразделението на Alphabet Inc. идва след година на интензивни критики в глобален план относно това как популярните интернет услуги са ползвани за разпространение на погрешна информация по време на избори. Липсата на разкрития за това кой плаща за политически реклами е друга, особено коментирана тема.
През септември Google, Facebook, Twitter и други технологични и рекламни компании съгласуваха съвместен кодекс за саморегулиране в Европа, чиято цел беше борбата с разпространението на „фалшиви новини“ онлайн. Като част от кодекса Google и Facebook поеха ангажимент да разработят инструменти за прозрачност на политическите реклами на Стария континент.
Google обяви, че ще изисква от рекламодателите да подават заявление и съответно да получат потвърждение преди да могат да плащат за политическа реклама. Facebook също заяви, че стартира подобен процес в Европа.
Вчера стана ясно, че Google ще инвестира близо 700 млн. долара в изграждането на нов център за данни в Дания, който ще се захранва от 100% зелена енергия.
Технологичната компания ще подпише и специално споразумение за закупуване на електроенергия за новия си дейта център, с което ще се гарантира неговото захранване с възобновяема енергия. В тази връзка скандинавските страни са особено подходящи, тъй като условията там позволяват сравнително евтиното генериране на електричество от зелени източници като водни или вятърни.
Тази особеност напоследък превръща северните държави в магнит за технологичните играчи, строящи свои центрове за данни в Европа. От една страна, инфраструктурата е високо енергоемка, а от друга, компаниите все по-често поемат ангажимент да преминат към 100% възобновяеми източници на електричество. Това поражда и прогнозата, че годишните инвестиции в дейта центрове в тези райони може да се увеличат до 4.57 млрд. долара до 2025 г.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай
Google инвестира 300 млн. долара в борбата с фалшивите новини
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.01% |
USDJPY | 156.43 | ▲0.01% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.13% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.06% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 336.70 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 108.38 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 21 895.20 | ▼0.32% |
DAX 30 | 21 403.50 | ▲0.19% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 101 879.00 | ▼1.71% |
Ethereum | 3 204.24 | ▼1.14% |
Ripple | 3.10 | ▼2.61% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.44 | ▲0.31% |
Петрол - брент | 78.21 | ▲0.12% |
Злато | 2 743.51 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.34 | ▼0.76% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.65 | ▼0.08% |
UK Long Gilt Future | 91.80 | ▼0.02% |