Фонд мениджър, който се е представял по-добре от 99% от конкурентите си тази година, споделя най-добрите си инвестиционни идеи за предстоящата 2019-та година.
Крис Смит, който управлява активи на стойност над 500 милиона долара, като основател и портфолио мениджъра на Artisan Thematic Fund, споделя своята най-добра инвестиционна препоръка за 2019 година.
Фондът на Смит донесе възвръщаемост на инвеститорите в размер на 20.59% за 12-те месеца, които приключиха през ноември, което го прави по-добър мениджър от 99% от всички професионалисти.
Всеки разумен инвеститор признава важността на поддържането на диверсифициран портфейл. Как най-добре може да се постигне обаче правилното съчетание на различни активи е истинския въпрос, обект на широки тълкувания.
Някои инвеститори обичат просто да притежават голям брой акции в портфейлите си. Други се опитват да балансират, като се насочват към по-широки сектори по начин, който не оставя нито един сектор да внася по-голям риск в портфейла.
Крис Смит, който управлява над 500 милиона долара активи във фонда си Artisan Thematic Fund, предпочита да разглежда пазарни теми.
Неговата методология включва намирането на индустрии, претърпяващи многогодишни точки на инфлексия, след това подбиране на акциите на компании, които най-добре представляват тези тенденции.
След това Смит прави селекции от компании с голям ръст на приходите на база две до пет години. Освен това Смит не избира всяка компания за портфейла си. Той подбира само най-добрите сред тях, базирани на неговите модели. Често това означава експозиция към по-популярни и населени от инвеститорите имена на компании, пренебрегвайки компании, които не са точно в центъра на интереса и лидери в своята сфера.
Въз основа на представянето на Смит през изминалата година може в известна степен да се смята, че методите му работят. Експертът, наскоро сподели с Business Insider най-важната инвестиционна тема според него за следващата 2019 г.: монетизиране на данни.
Той също сподели две отделни акции, които според него ще се възползват в най-голяма степен от този тренд.
"Най-лесният начин за мениджърите да се възползват от горещата тема за монетаризиране от данни е чрез добре познатите имена като Google или Facebook. Те получават много данни за хората, печелят от тях и създават потоци от приходи чрез реклама и търсене. Опитайте се да погледнете на тези компании от горе надолу".
"CME Group (CME) и Intercontinental Exchange (ICE) са примери за монетаризация на данни. ICE е стокова и финансова борса, която прави много от търговия с енергия, стоки, петрол, като притежават всички данни зад борсата. Сега, тези данни се продават на други изследователски фирми, които имат нужда от тази информация", допълва още Смит.
Още по темата:
Щатските индекси близо до дъно?
Dow с най-големия си ръст в историята