Aкциите на Amazon могат да покачат цената си с над 20 на сто през 2019 г., сочи нов доклад на Pivotal Research Group, цитиран от CNBC.
"Цената на акциите на Amazon може да достигне 1 920 долара до края на годината, което е с около 21% над сегашното им ниво. Тази цена ще доближи оценката на компанията до 1 трлн. долара. Възможностите на Amazon изглеждат неограничени, на фона на успешния ѝ опит в капитализирането на потребителските разходи и тези на IT отделите", посочва в доклада, анализаторът Браян Уайзър.
Анализаторите твърдят, че Amazon ще продължи да държи по-голям дял от глобалните потребителски разходи, които достигнаха 45 трлн. долара през 2018 г. Уайзър посочва, че платформи като Amazon все повече ще разчитат на физическите си магазини по същия начин, по който традиционните търговци като Walmart и Target се насочват към дигиталните платформи.
"За Amazon ще бъде все по-маловажно дали дадена продажба е извършена частично или изцяло онлайн или в магазин", пише още Уайзър.
Компанията прогнозира, че бизнесът на Amazon с дигитална реклама ще продължи да бъде източник на ръст на приходите, след като се ускори с над 70% през 2018 г. Amazon зае трето място по приходи от дигитална реклама в САЩ през 2018 г., нареждайки се след Google и Facebook, сочат данни на eMarketer.
Pivotal Research Group не е единствената компания, която е оптимист за представянето на Amazon тази година. Почти всички анализатори, анкетирани от "Ройтерс", препоръчват покупка на нейни акции. Според Уайзър основните рискове пред Amazon тази година са регулацията, конкуренцията и забавянето на световната икономика.
Припомняме, че през 2018 г. стойността на книжата на Amazon нарасна с 28%, представяйки се значително по-добре от акциите на другите технологични гиганти като Facebook, Apple и Alphabet.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack
Amazon спря програмата си за лицево разпознаване в Орландо