Снимка: Flickr
През март Facebook ще задейства нови рекламни правила, за да осигури ненамесата в европейските избори в края на май 2019 г., предаде The Week.
Новите правила ще са сходни с тези, възприети в САЩ от компанията за изборите в средата на мандата миналата година. Според тези мерки всички политически реклами ще се складират в достъпна за обществеността база данни за период до 7 години. В тази база данни ще има информации за похарчените пари за рекламите, за това кой плаща за тях, данни за онези, които са видели рекламите, включително за възрастта, пола и местоположението на тези хора.
Новите средства ще обхващат и онези реклами, които не подкрепят даден кандидат или политическа партия, но са фокусирани върху силно политизиращи теми като например имиграцията.
Facebook ще създаде и два нови регионални оперативни центъра, които ще се фокусират върху наблюдението на свързано с изборите съдържание. Те ще бъдат в офисите на компанията в Дъблин и в Сингапур. Тези центрове ще осигурят и защита срещу фалшивите новини, срещу езика на омразата или срещу преднамереното разубеждаване на дадена група от хора да гласуват.
През декември 2018 г. стана ясно, че Facebook е споделяла потребителски данни с големи компании като Spotify, Netflix, Microsoft, Yahoo и други, които категоризира като партньори. Някои от партньорите на социалната мрежа като Spotify и Netflix са имали достъп до личните съобщения на потребителите - включително възможността да четат, съставят или изтриват съобщения. Тези компании обаче не са единствените с широк достъп до потребителски данни. Amazon, търсачката на Microsoft Bing и Yahoo също са партньори за данни. Amazon, например, може да вижда имената на потребителите и информацията за контакт чрез техните приятели.
Това е поредният скандал, свързан с компанията на Марк Зукърбърг, относно защитата на данните на потребителите. През миналата година стана ясно, че данните на 87 милиона потребители са били достъпни за британската лобистка компания Cambridge Analytica, без съответното съгласие.
Още по темата:
Facebook разчита на изкуствен интелект, за да спре фалшивите публикации
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.02% |
USDJPY | 156.28 | ▲0.08% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.02% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.02% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 718.80 | ▼0.04% |
S&P 500 | 6 146.70 | ▼0.03% |
Nasdaq 100 | 22 009.80 | ▼0.01% |
DAX 30 | 21 592.70 | ▼0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 537.00 | ▼0.38% |
Ethereum | 3 322.82 | ▼0.50% |
Ripple | 3.10 | ▼0.61% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.26 | 0.00% |
Петрол - брент | 77.20 | ▲0.03% |
Злато | 2 759.86 | ▲0.20% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.12 | ▼0.80% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.56 | ▼0.15% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | ▲0.04% |