Снимвка: Кропоративен сайт на Porsche Taycanсъс сволоден достъп
Собствениците на луксозни спортни автомобили с марката Porsche обикновено се интересуват за колко секунди се вдига от нула до 60 мили в час. Промяната в света на автомобилостроенето обаче, се сочи от факта, че производителят на спортни автомобили Porsche започва да се вълнува в много по-голяма степен от времето необходимо за зареждане на батериите на електромобилите за изминаване на 60 мили.
И в това отношение, новият електрически модел на компанията - Taycan, ще бъде рекордьор, като ще може да изминава разстоянието от над 100 километра със зареждане само за четири минути.
Благодарение на 800-волтова батерия, моделът, който се очаква да излезе на пазара по-късно през тази година, ще се зарежда по-бързо за изминаване на посоченото разстояние, в сравнение на моделите Tesla и техните 120-киловатните компресорни станции. Последните, могат да зареждат батериите на електрическите автомобили до 80% за около 30 минути.
„Да се качим в колата и да вдигнем от 0 до 60 мили в час за по-малко от три секунди, наистина ли може да се разграничи от някой, който може да го направи за 2.7 секунди? Има вече и други фактори, които придобиват все по-голяма важност за потребителите, като например скоростта на зареждане на електрическия автомобил", коментира Клаус Зелмер, ръководител на звеното на Porsche Cars в Северна Америка.
И макар думите на Зелмер, да могат да звучат почти, като богохулство за някои фенове на спортната марка, те ясно показват бъдещето на автомобилостроенето. А именно - надпреварата при тях започва да се прехвърля към други аспекти на потреблението. В същото време, усилията им до голяма степен са насочени към това, да се преодолее страха на много от потребителите, че ще останат на пътя, заради незаредена батерия.
Новият седан с четири врати на Porsche е част от луксозните електрически превозни средства, заедно с Audi E-Tron и I-Pace на Jaguar, които се стремят да уловят магията на Tesla Inc.
Продажбите на електромобили съставляват едва 1.1% от продажбите на нови автомобили в САЩ миналата година, според изследователя LMC Automotive, а повечето от тях са на Tesla.
Инфраструктурата за зареждане на електрическите модели е нова възможност за купувачите. Благодарение на партньорството с Electrify America, компанията за зареждане на автомобили и след скандала с дизеловите емисии на Volkswagen AG, собствениците на Taycan ще получат безплатен тригодишен достъп до зарядните станции на компанията, които ще имат минимум две зарядни устройства от 350 киловата.
Докато Electrify America обяви в петък, че затваря бързо зарядните устройства, за да разследва потенциален проблем с безопасността, свързан с течно охлаждащите кабели на доставчика, Porsche съобщи, че е уверен, че въпросът ще бъде решен преди старта на Taycan по-късно тази година.
В допълнение към мрежата от 300 станции за бързо зареждане на магистрали, които ще бъдат инсталирани или в процес на изграждане до 1 юли, още 120 дилъра на Porsche ще предлагат бързо зареждане до началото на 2020 година.
Изграждането на инфраструктура за зареждане в движение и при дълги разстояния изглежда напълно рационално, защото ще премахне един от основните недостатъци на автомобилите, свързани с краткия им пробег. В допълнение около 90% от зареждането на електрически превозни средства се случва у дома.
Но това не е попречило на производителите да рекламират офертите си за зареждане. Audi дава 1000 безплатни киловатчаса с Electrify America за всеки, който купува нов E-Tron.
Tesla също се движи към модел на заплащане за използване, след като преди това предлагаше 400 киловатчаса годишно за безплатно бързо зареждане в собствената си мрежа. Главният изпълнителен директор Елън Мъск обеща подобрения в мрежата на Supercharger в началото на тази година.
Porsche не е разкрил ценообразуване за Taycan, но очевидно се стреми към основния си конкурент - Tesla Model S, който започва от 94 000 долара. Tesla вече няма да има право на федерални данъчни кредити след тази година, докато Porsche трябва да извърви дълъг път, преди да се тревожи за тавана от 200 000 продажби на електрически превозни средства, който води до намаляване на стимулите. През 2018 г. компанията е продала 57 202 електрически автомобила.
Що се отнася до старомодните спецификации, Taycan се очаква да разполага с мощност от 600 конски сили, което е напълно задоволително.
Още по темата:
Колко километра изминават най-популярните електромибили с едно зареждане
Tesla произвела рекорден брой електромобили през миналото тримесечие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.21% |
USDJPY | 153.40 | ▼0.65% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 805.20 | ▲0.19% |
S&P 500 | 6 027.12 | ▲0.57% |
Nasdaq 100 | 20 946.80 | ▲0.56% |
DAX 30 | 19 359.00 | ▼0.38% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 609.80 | ▼0.48% |
Ethereum | 3 289.05 | ▼3.58% |
Ripple | 1.35 | ▼4.39% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.62 | ▼0.01% |
Петрол - брент | 72.20 | ▼0.50% |
Злато | 2 622.50 | ▲0.47% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 535.00 | ▲0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.22 | ▼0.13% |
Germany Bund 10 Year | 135.40 | ▲0.17% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |