Lyft Inc. се превърна в ожесточен конкурент на далеч по-известния си съперник Uber отчасти благодарение на агресивното намаление на цените.
Сега инвеститорите, които искат част от втората по големина компания в Америка, вероятно ще трябва да платят премия, когато акциите започнат да се търгуват следващата седмица.
Компанията, базирана в Сан Франциско, проведе роуд-шоу само за два дни, като потенциалните инвеститори вече са били известени, че е налице интерес за презаписване на акциите в текущия им ценови диапазон, според запознати с въпроса, които са пожелали анонимност.
Въз основа на предварителните ангажименти, ръководството на компанията и банкерите смятат, че търсенето далеч ще надвиши предлагането, което прави вероятност от пазарна оценка за компанията в размер на 23 милиарда долара.
Lyft се очаква да листне акциите си на Nasdaq на 28 март и да започне да се търгува на следващия ден. Ако прекомерното търсене продължи, компанията може да реши да продаде повече акции, или пък да ги продаде над първоначално обявения диапазон между 62 и 68 долара за брой.
Говорител на Lyft отказа да коментира. "Ройтерс" съобщи по-рано във вторник, че предлагането на Lyft е презаписано.
Силното търсене преди предлагането не означава непременно успех на публичните пазари, предупреждават експерти. Например акциите на Facebook Inc. и Snap Inc. бяха презаписани преди IPO-то. Акциите на Facebook обаче, имаха мрачна първа година, а на Snap в момента се търгуват доста под цената си от първичното публично предлагане.
Първоначалният ентусиазъм за Lyft показва, че много инвеститори са готови да пренебрегнат загубите на компанията, които са значителни. Миналата година Lyft загуби 991 млн. долара, при приходи от 2.2 млрд. долара.
Силният интерес към акциите на Lyft е добър за Uber Technologies Inc., която се очаква да осъществи своето първично публично предлагане през април, според запознати.
Инвеститорите се срещнаха във вторник с ръководителите на Lyft и топ банкерите от JPMorgan Chase & Co.
Основателите на Lyft - Логан Грийн и Джон Цимер, както и Брайън Робъртс - главният финансов директор, разговаряха с група потенциални бъдещи акционери в хотел St. Regis в Ню Йорк. На срещата присъстваха и Ной Уинтроуб, заместник-председател на JPMorgan.
Банкерите сравниха Lyft в дискусиите с инвеститорите с оператора за доставка на храна Grubhub Inc. и луксозната модна търговска верига Farfetch Ltd., според присъствали на представянето. Също така са били направени сравнения с Facebook, Netflix Inc. и Square Inc.
Още по темата:
10-те най-големи IPO-та в света
Ако бяхте инвестирали 1000 долара в IPO-то на Alibaba
Най-очакваните технологични IPO-та на 2019-та година