Amazon провежда бета тестове на рекламите в приложението си за iOS от няколко месеца, предава "Блумбърг".
Ходът е в отговор на резултатите от търсенето в приложението за пазаруване, ценно място за рекламодателите, тъй като хората, които търсят продукти в приложението, имат по-голяма склонност да купуват, отколкото тези, които сърфират във Facebook или гледат видеоклипове в YouTube.
Amazon се очертава като бързо растящ претендент на пазара за цифрови реклами, тъй като генерира 50% от всички онлайн продажби в САЩ. Пазарният дял на Amazon в областта на цифровите реклами ще нарасне до 8.8% през тази година спрямо 6.8% през 2018 г., става ясно от доклад на EMarketer Inc. Лидерът Google ще отчете спад на дела си до 37.2% от 38.2%.
През тази година марките ще изразходват близо 16 млрд. долара за реклами на мобилни устройства, което е с 22.6% повече спрямо сумата от 2018 г., става ясно от доклад на EMarketer. Рекламодателите пренасочват разходите си, за да следват нарастващия брой потребители, които гледат видеоклипове на мобилни устройства и правят кратки видеоклипове.
Наскоро стана ясно че, Amazon започва да блокира продуктите на своя уебсайт, които не генерират печалба и не се продават добре. Онлайн търговецът на дребно e заявил на собствениците на марки, които продават стоките си на едро, че ако платформата не успее да продава тези продукти на потребителите с печалба, няма да им позволи да плащат за популяризиране на продуктите. Например, ако бутилката с вода за 5 долара струва на Amazon същата сума за съхраняване, опаковане и доставка, производителят на бутилката с вода няма да може да я рекламира.
Припомняме, че през последното си тримесечие Amazon отчете 3 млрд. долара чиста печалба, докато печалбата за цялата година се увеличи повече от три пъти до 10 млрд. долара.
"Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото. Тази политика обаче показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon.
Amazon предприема тези действия, за да подобри още повече финансовите си резултати.
Компанията също така обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден. Amazon също така рязко спря да поръчва продукти от по-малки марки по-рано този месец. Ходът се разглежда като начин да се избутат марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack
Amazon спря програмата си за лицево разпознаване в Орландо