Акциите на Pinterest донесоха много добър подарък на инвеститорите в IPO-то им, след като дебютираха вчера с повишение от 28.4% в първия си ден на търговия на Нюйоркската фондова борса.
Цената на акциите достигна за момент нивото от 24.99 долара в четвъртък, като приключиха в края на сесията при 24.40 долара.
Всъщност, признаци за добър старт на търговията с акциите на компанията имаше още след първичното публично предлагане. На него акциите на Pinterest бяха пласирани по 19 долара всяка, или над предварително определения диапазон от между 15 и 17 долара.
Приходите на компанията непрекъснато нарастват, а загубите й намаляват, като подчертават защо инвеститорите й възлагат толкова надежди и купуват акциите й.
„Мисля, че Pinterest има доказан бизнес модел, култ от последователи, а клиентите й са много лоялни към компанията и решенията, които предлага,” според Алехандро Ортиз, изследовател в SharesPost, частен търговски център в Сан Франциско.
Компанията (PINS) е само една от няколкото големи технологични стартъпа, които планират да проведат първично публично предлагане през тази година. По-рано този месец дебют на борсата направиха и акциите на Lyft, а през следващия месец всички инвеститорски погледи са отправени към първичното публично предлагане на Uber.
Още по-голям бе ръстът в акциите на Zoom (ZM), компания за видео-конференции, която също дебютира вчера. Акциите на компанията поскъпнаха с цели 72% до ниво на затваряне от 62 долара за брой, което дава пазарна оценка на компанията от 15 милиарда долара. Zoom проведе първичното си публично предлагане при ниво от 36 долара за акция.
Според експерти, акциите на Zoom, един от малкото печеливши технологични еднорози, могат да продължат да се търгуват добре и в бъдеще.
Компанията описва себе си като "лидер в модерните корпоративни видео комуникации, с лесна, надеждна облачна платформа за видео и аудио конференции, сътрудничество, чат и уеб семинари между мобилни устройства, настолни компютри, телефони и персонални компютри."
"Да сме публична компания, наистина може да помогне на имиджа и марката ни", заяви Ерик Юан, основател на компанията. "В крайна сметка трябва да удвоим усилията си - и да направим каквото можем, за да се грижим за нашите клиенти."
Вече печеливша, с брутна печалба от 269,5 млн. долара през последната си финансова година, тайният коз на базираната в Калифорния компания изглежда е връзката й с клиентите. Юан каза, че независимо от растежа, той ще поддържа лична връзка с потребителската си база.
"Всеки ден се обаждам на клиентите" - каза той. "Ако не го направя, не се чувствам комфортно."
За Юан, „удвояване на усилията” изглежда означава да се фокусира върху удовлетворението на потребителите, а не върху конкурентите.
"Ние не се фокусираме върху нашите конкуренти и правим всичко възможно, за да сме сигурни, че клиентите ни са щастливи", каза той, отбелязвайки, че има много място за конкуренти, защото "пазарната възможност е огромна" в индустрията за 40 милиарда долара.
Юан също преписва успеха на Zoom на два елемента: способността на софтуера да "работи правилно", когато потребителите се нуждаят от нея, и приоритета на компанията за удовлетвореност на клиентите.
Още по темата:
Най-горещите IPO-та през тази седмица
Lyft се бори с проблеми в САЩ след IPO-то си