Вчера се осъществи директното листване на акциите на Slack на пода на борсата в Ню Йорк, като по този начин компанията се превърна във втората, след Spotify, която предпочете да заобиколи традиционното IPO и множеството разходи свързани с него.
Slack нае 10 различни банки, за да участват в неговото директно листване, но всички освен три, не са направили нищо повече от това да предоставят изследователски данни на своите клиенти.
Акциите на Slack започнаха търговията си при ниво от 38.5 долара на Нюйорската фондова борса, спрямо референтната им цена от 26 долара към затварянето в сряда.
Книжата на компанията приключиха деня близо до нивото си на отваряне, което им отреди ръст от цели 48.5%. По време на извънборсовия пазар те добавиха нови 1.3 долара, до ниво от 40 долара.
Ролята на банките в този процес бе различна от тази, която иначе биха поели, при традиционно първично публично предлагане, като много от наетите банкери, на практика не поеха ангажименти към компанията.
Някои от по-малко активните банки се съгласиха да вземат по-малко от половината от обичайните си такси, като част от сделката да помагат, според запознати. Дори банките с най-високите цени на услугите си, взеха далеч по-малко от това, което традиционно таксуват, според същите запознати.
Трите банки, които предложиха услугите си за директно листване на Slack, бяха същите, като при това на Spotify. В резултат на това, те ще си разделят около 90% от 22-та милиона долара, предвидени от компанията за листване на фондовите пазари.
При нормално IPO, поемателите управляват връзката между компанията и потенциалните инвеститори. Те координират роудшоуто, в което инвеститорите се срещат с изпълнителния екип и клиентите в луксозни хотели в цялата страна и изготвят богата финансова статистика. Но това разбира се си има и цена.
В случая с директното листване на акциите на Slack, цялото официално управление на отношенията с потенциалните инвеститори беше оставено на компанията.
Вицепрезидентът на Slack за връзки с инвеститорите, Джеси Хълсинг, на практика идва от Goldman Sachs, където е бил вицепрезидент и анализатор за капиталови проучвания, така че не може да се каже, че му е липсвал опит.
Преди четвъртък, вътрешни и външни лица изразиха опасения, че като платформа за съобщения в офиса, продуктът на Slack може би е твърде нишов за директно листване и е налице риск то да е неуспешно.
Но Slack вече бе провел 10 кръга на финансиране на частните пазари, последният от които включваше институционални инвеститори като Dragoneer Investment Group, T. Rowe Price, Wellington Management и SoftBank. Така че определено имаше достъп и връзка с някои от най-големите инвеститори в сектора.
През последните шест месеца компанията проведе специални инидивидуални срещи с някои институционални инвеститори, според запознати.
Още по темата:
Всичко за предстоящото листване на Slack
Slack и останалите най-очаквани IPO-та на 2019-та година