Един от най-тежките компоненти на Dow Jones - щатската компания Boeing, отчете масирана загуба за изминалото второ тримесечие, когато заради проблемите с модела си 737 Max, достави със 104 самолета по-малко, отколкото през същия период на миналата година.
Флагманът 737 Max на космическия гигант остава извън експлоатация след две фатални катастрофи и компанията остава несигурна колко време ще е необходимо, за да го върне отново в експлоатация.
Акциите на Boeing бяха волатилни в началото на търговията, като спаднаха с 1.1% от предходното си ниво на затваряне при нива от 373 долара за акция.
Компанията отчита приходи от 15.8 милиарда долара и загуба от 5.82 долара, което се оказа далеч под средните очаквания на анализаторите за печалба от 1.87 долара на акция и приходи от 18.6 милиарда долара.
Но оценките не бяха съпоставими поради еднократни разходи в последния момент.
Печалбите на Boeing са намалели с близо 275% спрямо същото тримесечие на миналата година, когато компанията спечели 3.33 долара на акция. Освен това, приходите на Boeing през това тримесечие представляват спад от около 35% от второто тримесечие на 2018 г., когато достигаха 24.8 млрд. долара.
Загубата отразява разход от 4.9 млрд. долара, дължаща се на заземяването на самолетите 737 Max след два фатални катастрофи, в които са загинали 346 души. Boeing заяви, че тези еднократни извънредни разходи частично са неутрализирани от по-високите приходи от отбранителния сектор и сектора на услугите.
Моделът 737 Max е заземен от средата на март. Докато Boeing тества промени в софтуера на 737 Max, компанията заяви, че остава неясно колко време ще е необходимо, докато самолетът се върне към полети.
В резултат на спирането на продажбите на модела, продажбите на търговски самолети спаднаха до 90 от 194. Boeing заяви, че спадът в печалбата от закъсненията на 737 Max е частично компенсирана чрез подобряване на маржовете на 787 Dreamliner.
Бизнес услугите на компанията остават силни, като тези приходи нарастват с 11% до 4.5 милиарда долара, спрямо 4.1 милиарда долара през същото тримесечие на миналата година.
Отбранителната компания продължи да събира сериозни договори от Пентагона през това тримесечие, включително допълнителни 194 милиона за изграждане на следващото поколение MH-47G Chinook хеликоптер за командването на авиацията за специални операции и договор за военновъздушните сили от 250 милиона долара за бомбардировачи.
Още по темата:
5 компании за скъсяване от Dow Jones
10 дивидентни компании за 2019-та година
Какъв дивидент разпределиха компаниите на БФБ до момента?