Снимка: Wikipedia
В началото на март Франция обяви, че ще въведе дигитален данък в размер на 3%, с който ще се облагат приходите на около 30 големи технологични компании, предимно от САЩ, пише CNBC.
С тази стъпка френското правителство искаше да въздаде справедливост, тъй като тези корпорации успяват по законен начин да избягват плащането на данъците, като използват юрисдикции с ниско данъчно облагане. Така на практика се получава, че компании като Google, Amazon и Facebook правят пари от френския пазар, но не плащат почти нищо в хазната.
„Фактът, че такива компании плащат по-малко данъци във Франция от една голяма пекарна или производител на сирене, е истински проблем“, коментира френският финансов министър Бруно Льо Мер по-рано тази година.
Допълнителният данък беше приет през юли и ще влезе в сила от 1 януари 2020 г. Той е насочен към компании, които генерират поне 750 млн. евро приходи годишно от „дигитални активности“, включително 25 млн. евро в самата Франция. Но се оказа, както предупреждаваха много експерти, че корпорациите отново успяват да избегнат удара, но този път те го пренасят върху потребителите.
Amazon вече е започнала да предупреждава търговците във Франция, че ще им повиши таксите с 3%. Което означава, че или те ще получават по-малко средства от артикулите си, които продават през платформата, или също ще прехвърлят по-големите разходи надолу по веригата – върху крайните клиенти.
Днес директори на Amazon, Facebook и Google ще се изкажат по време на изслушване през американското правителство по повод данъка. В подготвените документи по повода Питър Хилц, директор международни данъчни политики и планиране в Amazon, посочва, че данъкът е „дискриминиращ“ и „вреден“. Той твърди, че ще има „негативен ефект върху десетки хиляди малки и средни компании, които използват услугите на Amazon, за да достигат до клиентите във Франция“, включително над 10 хил. търговци, базирани в страната.
"Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото. Тази политика обаче показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon.
Наскоро Аmаzоn обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден.
Amazon спря да поръчва продукти от по-малки марки през миналия месец. Ходът се разглежда като начин да се "избутат" марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка. Търговци от трети страни, които представляват повече от половината от продуктите, продавани на Amazon, не са засегнати от ограниченията.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.01% |
USDJPY | 154.31 | ▼0.56% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.02% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.27% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 145.20 | ▲0.48% |
S&P 500 | 6 101.88 | ▲0.54% |
Nasdaq 100 | 21 623.00 | ▲0.39% |
DAX 30 | 21 885.00 | ▲0.61% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 549.00 | ▲1.76% |
Ethereum | 3 275.28 | ▲5.20% |
Ripple | 3.14 | ▲2.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.66 | ▼0.36% |
Петрол - брент | 75.82 | ▼0.12% |
Злато | 2 794.31 | ▲1.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 566.62 | ▲0.87% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.22 | ▲0.16% |
Germany Bund 10 Year | 131.89 | ▲0.50% |
UK Long Gilt Future | 92.64 | ▲0.61% |