Снимка: Flickr
Facebook e под все по-голям натиск за подобряване на своята прозрачност след скандала около предполагаемата намеса на Русия в президентските избори през 2016 г., пише MarketWatch.
Поради това, социалната мрежа планира да увеличи прозрачността си по отношение на предизборната реклама в навечерието на президентските избори в САЩ през 2020 г.
„Хората трябва да знаят кой се опитва да повлияе на техния избор, а рекламодателите не трябва да могат да прикриват кой плаща за рекламите. От средата на септември за рекламодателите в САЩ ще се прилагат по-строги правила за процеса на авторизация. В бъдеще тези рекламодатели ще трябва да разкриват повече информация за своята организация, за да бъдат допуснати в рекламната платформа. Ако не се съобразят с новите правила до средата на октомври, рекламите им ще бъдат спрени“, коментират от Facebook.
"Една от причините за затягане на правилата е, че в някои случаи рекламодателите се опитват да заблудят потребителите за отговорността си, използвайки фразата „платено от“ в своите реклами. С този ход обаче рекламодателите ще бъдат затруднени да крият кой се крие зад самата реклама", посочват още от Facebook.
Наскоро Facebook обяви, че Instagram и WhatsApp ще бъдат ребрандирани, като промяна ще има дори на имената им, за да е още по-ясно, че те са собственост на Facebook. Двете популярни приложения ще бъдат преименувани на Instagram from Facebook и WhatsApp from Facebook.
Новите имена ще се показват както в магазините за приложения на Android и iOS, така и вътре в самите Instagram и WhatsApp. На началните екрани на смартфоните обаче ще продължат да се показват старите имена.
„Искаме да е по-ясно, че тези продукти и услуги, че те са част от Facebook“, обяснява говорителят на социалната мрежа Берти Томсън.
Тази промяна, освен немалка, вероятно ще е със спорен резултат. Брандът Facebook през последните 2 години годините бе очернян от постоянни скандали, докато WhatsApp и Instagram останаха до голяма степен незасегнати от кризите. От години социалната мрежа предпочиташе да пази различните си странични приложения и услуги на разстояние от себе си и те работеха с независими, макар и сходни по йерархия, екипи.
През последното време обаче Facebook опитва да наложи по-централизиран контрол върху цялата си технологична екосистема, като по този начин в дадени моменти провокира напрежение и безпокойство сред служителите.
Съоснователите на Instagram и WhatsApp през последните няколко години последователно напуснаха гиганта от Силициевата долина, като различни медийни материали посочиха, че между тях и Марк Зукърбърг е имало напрежение заради натискът на последния за по-тясно интегриране на услугите на Facebook.
Instagram и WhatsApp вече са тясно обвързани с Facebook, а до няколко години социалната мрежа има амбициозен план потребителите да може да изпращат съобщения между трите ѝ приложения, позволяващи чат – Messenger, WhatsApp и Instagram.
Още по темата:
Facebook разчита на изкуствен интелект, за да спре фалшивите публикации
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.26% |
USDJPY | 148.63 | ▲0.50% |
GBPUSD | 1.29 | ▼0.15% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.31% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.38% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 892.90 | ▲1.37% |
S&P 500 | 5 698.38 | ▲1.69% |
Nasdaq 100 | 19 935.80 | ▲1.90% |
DAX 30 | 23 336.00 | ▲2.51% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 84 304.70 | ▲0.39% |
Ethereum | 1 928.63 | ▲0.97% |
Ripple | 2.43 | ▲3.43% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.16 | ▲0.51% |
Петрол - брент | 70.54 | ▲0.56% |
Злато | 2 984.98 | ▼0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 556.88 | ▼0.92% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.60 | ▼0.28% |
Germany Bund 10 Year | 127.30 | ▼0.20% |
UK Long Gilt Future | 91.90 | ▼0.07% |