Някои от най-големите технологични имена, провели първично публично предлагане през тази година, регистрираха много лошо представяне. Много водещи стартъпи подходиха към финансовите пазари през тази година, в среда на ръст на световните борсови индекси, често до нови исторически рекорди.
Докато много от тези стартъпи на технологиите остават нерентабилни, търсенето на доходност от инвеститорите, в среда на рекордно ниски лихви и благоприятната икономическа среда тласнаха много от компаниите към Уолстрийт.
Но с нарастване на напрежението при търговската война и все още не особено ясен път към рентабилност, някои от най-очакваните IPO-та са при цени от първичните си предлагания.
Ето пълния доклад за щетите за всички технологични стартъпи, станали публични досега през 2019 г.
Годината беше натоварена на пазара на IPO-та, с големи имена като Uber, Pinterest и Slack, дебютирали до момента. Измина и година на смесено представяне при публичните предложения.
Някои компании, като например компанията за видеоконференции Zoom Technologies се търгуват доста над началната им цена. Други, като компанията за споделени пътувания Lyft, са под вода още от първия си ден.
С настъпването на последните месеци на 2019 г. се очаква още две големи имена да станат публични: стартъпът WeWork и фитнес компанията Peloton. И двете се оценяват доста над психологическата граница от 1 милиард долара, но тепърва ще се борят за вниманието на инвеститорите на широко конкурентен пазар.
В случая на WeWork вече има невероятна доза скептицизъм към бизнеса и бизнесмодела на компанията и индикации, че ще извърши IPO при оценка, значително по-ниска от мястото, където е оценено на частните пазари.
Ако WeWork стане публична на по-ниска оценка, тя ще влезе на пазара при сериозно нарушение на традиционния модел, компаниите да стават публични при оценка по-висока от тази при последния рунд от набиране на капитал.
Ето списъка на пострадалите технологични компании, които се свързваха с голям ентусиазъм сред инвеститорите при публичния си дебют, но в последствие акциите им пострадаха:
5. Fiverr - спад с почти 21% от първоначалната цена на IPO-то
Какво представлява: Това е уебсайт за наемане на фрийлансъри
Дата на IPO: 14 юни, NYSE (FVRR)
Предлагана цена: 21 долара
Цена на отваряне: 26 долара
Днешна цена: 20.65 долара
4. Uber - надолу около 23 % от първоначалната цена на IPO
Какво представлява: услугата за споделено пътуване и доставка на храна.
Дата на IPO: 10 май, NYSE (UBER)
Предлагана цена: 42 долара
Цена на отваряне: 45 долара
Днешна цена: 34.59 долара
3. The RealReal - надолу повече над 41% от първоначалната цена на IPO
Какво представлява: Онлайн платформа за луксозни стоки
IPO дата: 28 юни, NASDAQ (REAL)
Предлагана цена: 20 долара
Цена на отваряне: 28.90 долара
Днешна цена: 17.02 долара
2. Yunji - надолу повече от 43 % от началната цена на IPO
Какво е: Китайско приложение за социална търговия
IPO дата: 3 май, NASDAQ (YJ)
Предлагана цена: 11 долара
Цена на отваряне: 13.42 долара
Днешна цена: 7.68 долара
1. Lyft - спад с почти 45% от първоначалната цена на IPO
Какво представлява: услугата за споделено пътуване
Дата на IPO: 29 март, NASDAQ (LYFT)
Предлагана цена: 72 долара
Цена на отваряне: 87.24 долара
Днешна цена: 48.26 долара
Още по темата:
Защо да внимавате с IPO-та?
Най-очакваните технологични IPO-та на тази година