Тъй като технологичните акции продължават да изпитват затруднение, инвеститорите може да искат да преосмислят стратегията си за инвестиции в така наречените FAANG-компании (Facebook, Amazon, Apple, Netflix и Google) и да обмислят да се насочат към акронима MANG, според един стратег.
Това е съкращение, измислено от Рупол Бхансали, портфолио мениджър в Ariel Investments и автор на „Неконсенсусни инвестиции: Да сме прави, когато всички останали грешат“.
„Netflix е класически пример за преосмисляне на стратегията към имената на тези бързорастящи компании. Само преди няколко години хората си мислеха, че нищо не може да засегне компанията. А сега имате множество компании, които се опитват да им вземат бизнеса, независимо дали става въпрос за Disney (DIS) или Apple (AAPL)“, смята още експертът.
И така, какво означава MANG?Michelin (MGDDY) заема челно място в списъка и макар, че се счита за потребителска циклична компания, това всъщност е основен продукт, твърди Бхансали. В крайна сметка тя казва, че всеки трябва да смени гумите си.
„Няма дискреция в това. За разлика от потребителските дискреционни компании, където плащате двадесет пъти печалбата и получавате 2% дивидентна доходност, можете да получите акциите на производителя на гуми срещу 10 пъти печалбата и 4% дивидентна доходност. Така че на пазара има стойност, ако знаете къде да я търсите", допълва Бхансали.
Нататък тя отбелязва, че A може да бъде Ahold (AD.AS), търговец на храни или Amdocs (DOX), компания за софтуер за телекомуникационния сектор (ако искате да инвестирате в нещо в САЩ) и буквата N е за Nokia (NOK), която Bhansali нарича страхотен избор за отиграване на 5G-технологията.
„На пазара на 5G оборудване Nokia всъщност е играч номер две в света“, каза тя. „Останали са само две компании в света. И Huawei, както знаете, e застанала на колене. И така Ericsson и Nokia имат огромна 5G арена за себе си."
Според Бхансали, G може да представлява Gilead (GILD) или GlaxoSmithKline (GSK), представител на общата сила на сектора на здравеопазването.
Погледът отвъд стандартната кошница на акциите на FAANG и разширяването на портфейлите към компании, подобни на представената група MANG, „неразбрани и погрешно оценени ценни книжа, може да е ключът към печеленото на пари“, прогнозира Бхансали.
Още по темата:
Какво е бъдещето на FAANG компаниите?
Евтини ли са FAANG компаниите?
Акциите на Amazon рекордно скъпи спрямо тези на Facebook