След възстановяването през второто тримесечие, броят на компаниите, осъществили първично публично предлагане на щатските пазари намалява през третото тримесечие.
Докато юли беше силен месец, когато 29 компании станаха публични, август имаше само осем IPO-та, а през септември те бяха 13. Юлският скот на първичните публични предлагания явно се предопредели от силния месеца за пазарите, когато S&P 500 се повиши с 1.3% и достигна исторически рекорд на 26-ти юли.
Солидните показатели за юли бяха последвани от бурен август, когато подновеното напрежение в САЩ нарани световните пазари и S&P 500 загуби 1.8% от стойността си.
Голямата история тази година беше разочароващото представяне на няколко големи технологични компании. Въпреки че акциите на Pinterest се представиха добре спрямо IPO-то си през април (до 43.7%), дългоочакваните IPO-та на Lyft, Uber и Peloton не се представиха толкова добре.
Както е показано в таблицата по-долу, акциите на Lyft са намалели с 45.5% от офертната си цена, Uber - с 32.5%, а Peloton - с 18.9% след първите си седмици на търговия.
В същото време акциите на Zoom са поскъпнали повече от два пъти (113.9%), CrowdStrike - са добавили 102.3%, а Tradeweb Markets - с 48.9%.
Смесена ефективност при технологичните IPO-та през 2019 г.
Източник: FactSet
Пазарът вече не се интересува от преплащане за компании, които тепърва ще реализират печалба. Инвеститорите изискват да видят нарастващите приходи и път към рентабилността, както и солиден лидерски екип.
WeWork (The We Company), компания за споделяне на офис площи, изтегли планираното си IPO през септември на фона на интензивен контрол от акционерите, след като отчете загуби от 1.37 милиарда долара през първата половина на 2019 г. Малко след това изпълнителният директор отстъпи; не е ясно дали или кога компанията ще стане публична.
Очаква се дългоочакваното IPO на Airbnb през 2020 г., но изглежда, че това ще стане чрез директно пласиране на акциите, следвайки пътя на Slack и Spotify.
През третото тримесечие на 2019 г. в 50 IPO-та бяха набрани 13.8 милиарда долара.
През третото тримесечие имаше общо 50 първични публични предлагания, или спад от 40% спрямо същото тримесечие на миналата година. От тях бяха набрани 13.8 милиарда долара, или с 40% по-малко от предходното тримесечие и с 35% под сумата от миналата година.
През тримесечието имаше само две мега-IPO-та: на SmileDirectClub (в което бяха набрани 1.3 милиарда долара) и Peloton (набрало 1.2 милиарда долара).
От 50-те първоначални публични предложения през третото тримесечие 15 идват от финансовия сектор, който набира 3.5 милиарда долара за тримесечието. 11 са от сектора на здравните технологии - набрали 2.4 милиарда долара. Секторът на технологичните услуги събра най-много пари за тримесечието. 10 първични публични предлагания там набраха 4.2 милиарда долара.
Още по темата:
Топ 10 на най-големите IPO-та в света
Защо да внимавате с IPO-та?!