Поредното разочарование при тримесечните резултати стана факт. Този път потърпевш бе Amazon.com, чиито акции бяха сериозно разпродадени по време на извънборсовия пазар вчера, като отчетоха понижение от 6%.
„Ние се разрастваме, за да направим 25-ия си юбилей най-добрия празник за пазаруване за клиентите ни - с милиони продукти, достъпни за безплатна еднодневна доставка“, заяви Джеф Безос, основател и изпълнителен директор на Amazon. „Клиентите на услугата Prime са особено позитивни към промяната на доставката от два дни към един ден, като те вече са поръчали милиарди артикули с безплатна еднодневна доставка през тази година. Това е не само голяма инвестиция, но и правилното дългосрочно решение за клиентите."
Поне част от ръста на продажбите на Amazon се компенсира от по-високите разходи за маркетинг и доставка. Преди това Amazon предупреди, че инвестицията в еднодневни доставки надхвърля 800 милиона долара, които първоначално е отпуснала за целта и възнамерява да похарчи и през това тримесечие, поне колкото през изминалото.
Изглежда голяма част от тази инвестиция ще се забави при очакванията за четвъртото тримесечие и за цялата година, като Amazon прогнозира, че нетните продажби за четвъртото тримесечие ще паднат до между 80 и 86.5 милиарда долара, което представлява понижение между 11% и 20% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2018 г., с отчитане на валутните колебания. Очаква се оперативният доход да бъде между 1.2 милиарда и 2.9 милиарда долара, в сравнение с 3.8 милиарда долара през четвъртото тримесечие на 2018 година.
Прогнозите паднаха под тези на анализаторите от Bank of America-Merrill Lynch - което инициира и силното понижение в акциите на компанията по време на извънборсовото им търгуване.
Наричайки преминаването към еднодневна доставка „насърчително“, анализаторите на Societe Generale написаха в неотдавнашна бележка, че инициативата може да е помогнала за стимулиране на растежа на продажбите. Въпреки това, „за да постигне своя амбициозен план за преминаване към безплатен еднодневен транспорт, смятаме, че Amazon трябва да добави капацитет (т.е. центрове за изпълнение и инфраструктура) и да направи някои промени във веригата на доставки“, заявиха от фирмата, която оценява акциите на Amazon като „купи“.
Междувременно инвеститорите също ще обърнат голямо внимание на Amazon Web Services (AWS) - платформата на облачните услуги, която беше огромен двигател за растеж.
Анализаторите твърдят, че все по-ожесточената конкуренция в сферата на облачните технологии с Google и Azure на Microsoft може да бъде бариера за Amazon, която продължава да инвестира средства в своята облачна технология AWS.
По-голямата част от Уолстрийт очакваше този сегмент да генерира над 9 милиарда долара приходи през тримесечието, а Amazon едва постигна тази граница през третото тримесечие - което представлява 35% ръст на продажбите, но изостава от почти 60-процентния скок, който Microsoft видя през периода.
На въпроси за развитието на AWS, финансовият директор на компанията Брайън Олсавски заяви, че Amazon продължава да се „чувства добре в горната и долната граница на прогнозите, инвестирайки повече в продажби и маркетинг, за да се справи с по-широка група клиенти и нови продукти. Той добави, че облачният сегмент "непрекъснато повишава ефективността и намалява разходите. “
Отделно Amazon представи редица нови умни устройства като Echo, както и актуализации на своята платформа за стрийминг и развлечения Fire TV. Компанията се похвали, че Alexa, нейният гласов дигитален асистент, сега подкрепя над 85 000 умни домашни устройства - включително Fitbit, Sonos и Facebook. "Уменията" на Alexa са сред най-добрите, казаха от компанията.
Акциите на Amazon - един от четирите компонента на така наречената група "FANG" са добавили по-малко от 6% към стойността си за последната една година, като изостават зад ръста на широкия индекс S&P 500, с повишение от 13.12%.
Още по темата:
Колко акции от Amazon е продал Безос?
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack