Xiaomi Corp., четвъртият най-голям производител на смартфони в света, навлиза в Япония и насочва конкуренцията си към Apple Inc. при това с бюджетен смартфон.
Компанията представи модела си Mi Note 10 Android в Япония, с възможност за незабавни поръчки, като устройствата ще бъдат доставени на 16-ти декември, се казва в изявление на компанията.
Цената на смартфона е определена при ниво от 52 800 йени (486 долара), като той има 108-мегапикселова камера с висока разделителна способност, батерия с капацитет от 5 260mAh, който се обещава да издържа повече от два дни 6.5-инчов OLED дисплей с извити ръбове.
Наред с Mi Note, Xiaomi представи и своя Mi Smart Band 4, който може да се закупи срещу сумата от 3 490 йени (32 долара), преносими зарядни батерии за 1899 йени (17.5 долара), готварска печка за ориз с индукционно нагряване за 9 999 йени (92.2 долара) и първокласен изцяло метален куфар за 17 900 йени (165 долара), все актуални за японския пазар продукти, с изключително агресивни цени.
Най-големият китайски производител на смартфони след Huawei Technologies Co. поглежда на изток, за да помогне за компенсиране на намаляващия си дял на родния пазар.
Китайските доставки на Xiaomi се понижиха с 30% през последното тримесечие, докато продажбите на хардуер в Индия и Европа нарастват. Компанията се сблъсква с трудна битка в Япония, но там, където пазарът на смартфони намалява, доминацията е на Apple и се отличава с уникални потребителски предпочитания, които поддържат вътрешните марки като Sharp Corp. и Fujitsu Ltd.
„Xiaomi трябва да продължи да търси нови пазари, за да възстанови ръста на доставките си на смартфони, след като загуби пазарния си дял в Китай“, заяви анализаторът на Bloomberg Intelligence Anthea Lai. "Извън домашните марки японците имат силно предпочитание към iPhone."
Apple допринася за около 45% от всички смартфони в Япония през първата фискална половина до 30 септември, според доклад на MM Research Institute Ltd. Следват Sharp, Samsung Electronics Co. и Sony Corp., нито един от които не надвишава дял от 13%.
Huawei, който се класира на пето място през последната фискална година, не влезе в топ 5, след като продажбите на компанията и новите й модели се понижиха сериозно, в резултат на търговскат авойна между САЩ и Китай.
В дългосрочен план Xiaomi залага на световната комерсиализация на безжична технология от пето поколение, която ще повиши търсенето на мобилни устройства, способни да приемат ултра бърз стрийминг на видео и игри.
Компанията планира през следващата година да представи поне 10 модела смартфони с възможност за 5G, тъй като Китай харчи милиарди долари за изграждане на 5G-мрежи.
Продажбите на смартфони в Япония вероятно ще се свият с около 10% до 27.6 милиона бройки за цялата година до края на март, преди да се възстановят през следващата година, когато 5G моделите ще допринесат за около 2 милиона бройки, според MM Research.
Xiaomi също разширява продуктовата си гама отвъд смартфоните, за да обхване всичко - от електрически скутери до умни брави, част от усилията за изграждане на екосистема Интернет на нещата. Акцията на китайската компания се търгува на по-малко от половината от своя пик през юли 2018 г.
Още по темата:
Xiaomi с по-малко от очакваните приходи
Xiaomi представи нов 5G смартфон на цена от 680 долара