По-малко от година след началото на строителството американската компания Tesla достави първите автомобили Model 3 от новия си завод в Шанхай, предава CNBC.
Очаква се заводът в Шанхай да има капацитет от 500 000 автомобила годишно. Производството в Китай дава възможност на Tesla да вкарва автомобилите си на най-големия автомобилен пазар в света много по-евтино без високи вносни мита.
"За момента заводът произвежда повече от 1000 автомобила седмично и има за цел да удвои този брой през следващата година", заяви Сон Ган, производствен директор на фабриката.
Илон Мъск разчита на завода в Китай, за да спомогне за спечелването на пазарен дял на най-големия пазар в света както за електрически коли, така и за автомобили като цяло. Model 3 ще се конкурира с електрически автомобили от редица местни конкуренти, като NIO Inc. и Xpeng Motors, както и от световни производители, включително BMW AG и Daimler AG.
Произведеният в Китай Model 3 е включен в списък от превозни средства, отговарящи на условията за освобождаване от 10% данък върху покупката в страната. Tesla заяви през октомври, че местният Model 3 ще бъде на цена от 355 800 юана (50 310 долара), което го прави най-евтиният модел на компанията за продажба в страната.
„Производството в рамките на страната е от съществено значение за автомобилните компании, заради засилената конкуренция. Компании като Tesla трябва да предоставят конкурентно портфолио на пазара. Локализираните вериги за доставки и локалното производство са изключително важни, ако Tesla иска да остане конкурентоспособна“, заяви Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на инвестиционната компания Automobility Limited.
„Ако сте автомобилна компания с амбиция да бъдете релевантна в Китай, това ще е все по-необходимо, тъй като китайските марки чувствително подобряват възможностите си“, добави Бил Русо.
Още по темата:
Илон Мъск може да свали Tesla от борсата
Регулаторните органи на САЩ започват проверка на Tesla
Tesla повиши цените в Китай заради търговската война