Акциите на Daimler се понижиха, след като шефът на компанията, Ола Келениус заяви, че не вижда скорошно възстановяване на автомобилната индустрия.
„Не е до икономическа криза, при която пазарите ще се обърнат отново след две или три години“, каза Ола Келениус цитиран от немското издание Bild в неделя. "В момента променяме коренно автомобилната индустрия, така че променяме и тази компания.", допълни още той.
На фона на тези очаквания, ръководителят на най-голямата компания за луксозни автомобили категорично изключи сливане с BMW : "Размерът е важен, но не е всичко. За Daimler и BMW сливането е невъзможно. Ние оставаме конкуренти и, където има смисъл, разчитаме на сътрудничество."
Келениус има тежката задача да върне групата DAX към пътя на успеха с обширни намаления на разходите и стратегически корекции. Daimler планира да спести общо 1.4 милиарда евро разходи за персонал до края на 2022 година.
Daimler продължава да разчита на КитайВъпреки вълненията в Хонконг и многобройните нарушения на правата на човека от страна на режима в Пекин, Daimler продължава да разчита на своя бизнес в Китай.
"Китай е най-големият пазар за нашия бизнес с леки автомобили днес и ще остане най-големият пазар за растеж през следващите десет години", каза Келениус пред вестника и добави: "Мога да го кажа много ясно: този пазар осигурява работни места в Германия."
В понеделник акциите на Daimler първоначално се понижиха, при слаба търговия, като загубиха около 1.1% от стойността си до нива от 49.30 евро за брой.
Смяната на една епохаМожем да припомним, че Келениус зае мястото на една легенда в Daimler - Дитер Цече, който от 13 години ръководи германския концерн Daimler. Цече се оттегли в края на месец май на 66 години.
Известен още като Dr. Z, Цече е вероятно толкова познат на света, колкото и самата емблема на Mercedes-Benz. Със своите разпознаваеми мустаци той управлява автомобилния гигант от 2006 година, като вече над 40 години инженерът е част от компанията.
Въпреки обаче че той се превърна в институция за нея и сектора като цяло, резултатите от неговата работа се приемат със смесени чувства. Според фонд мениджърът на Union Invest Михаел Мудорс, цитиран от германската n-tv, Цече е постигнал много, но накрая е действал твърде колебливо.
Цече успява да се справи с тежкото наследство на своя предшественик Шремп и да преведе компанията през финансовата и последвалата я икономическа криза, извеждайки я отново до върховете на автомобилния пазар. Връхната точка беше през март 2015 година, когато пазарната капитализация на Daimler AG достигна 102 милиарда евро - шест пъти повече спрямо шест години по-рано.
Още по темата:
Краят на една епоха в Daimler
Daimler и BMW с дивидентна доходност от над 5% за четири месеца