Съединените щати преживяват бум на миленииумите, или на така нареченото „Поколение Y“, която ще ръководи икономиката в продължение на много години напред.
Понастоящем представляващи повече от 30% от работната сила в САЩ, предвижда се, че милениумите, родени между 1981 и 1996 година, ще представляват приблизително 75% от работната сила до 2030-та година, според експертите.
Естествено, техните модели на разходи и потребление имат голямо значение. Доклад от Accenture предполага, че разходите на милениумите в Съединените щати ще се увеличават до 1.4 трилиона долара годишно и ще съставляват около 30% от общите продажби на дребно през 2020 г.
От активното ангажиране в социалните медии до проявяването на интерес към дестинации за пътуване и развлечения, младите хора ще доминират в промените на бизнеса и нагласата към това, което се търси.
Тази част от населението е по-ценностно ориентирана, ценово чувствителна, цифрово оборудвана и добре информирана по отношение на технологиите. Милениумите са поколение, което предпочита да прави покупки онлайн и да получават доставки на вратата си.
Освен това те показват ясно предпочитание към услугите за споделено пътуване пред притежаването на автомобил. От само себе си се разбира, че с милениумите, заемащи централно място, схемата на потребление вероятно ще се промени.
7 акции, които могат да спечелят от разходите на "Поколение Y":
Индустриите, които вероятно ще се възползват от поведението на милениумите, включват платформите за електронна търговия и онлайн поточни услуги, ресторанти за бързо хранене, както и категории за здраве, стоки за дома, хотели и квартири, авиокомпании и интелигентни устройства.
В този контекст от консултантската компания Zacks подбират потенциални компании с рейтинг от анализаторите "Купува" (Buy), които са готови да се възползват максимално от тази нововъзникваща тенденция.
Groupon
Groupon оперира на онлайн пазара за търговия, които свързват търговците с потребителите, като предлагат стоки и услуги с отстъпка. Долната линия на компанията за текущата и следващата финансова година се очаква да подобри съответно 33.3% и 22.2%.
Lyft
Компанията е в сферата на споделеното пътуване в САЩ и Канада. Долната линия на компанията в последните две отчетени тримесечия изпревари консенсусните оценки на Zacks с голям марж.
MSG Networks
Компанията ръководи и управлява регионалните спортни разлекателни мрежи - MSG Network и MSG +. Компанията също така оперира чрез MSG GO, която предоставя на живо поток и видео при поискване. Долната линия на компанията за текущата финансова година се очаква да се подобри 12.2%.
Wyndham Destinations
Wyndham оперира като компания за ваканционна собственост и обмен в САЩ. Долната линия на компанията за текущата и следващата финансова година се очаква да се подобри съответно 19.4% и 7.9%.
NIKE
Най-големият световен производител на спортни облекла и обувки. Долната линия на компанията за текущата и следващата финансова година се очаква да се подобри съответно 19.7% и 17.6%.
Lululemon athletica
Компанията проектира, разпространява и продава дрехи и аксесоари за атлети. Долната линия на компанията за текущата и следващата финансова година се очаква да нарасне съответно с 26.3% и 16.8%.
Beyond Meat
Beyond Meat е хранителна компания, предлагаща растителни меса. Акцията отчете положителни изненади по отношение на печалбите си през последните два отчетни сезона.
Още по темата:
Колко по различен е пазарът на имоти за младите американци?
Младите инвеститори просто обичат рискови и губещи компании