Най-добре представящият се фонд на Morgan Stanley залага на богати на парични средства акции, ориентирани към потреблението в Азия и особено в Китай, като начин за справяне с цикличността през тази година.
Фондът „Asia Opportunity Fund“ на MS, който се фокусира върху акции в региона, с изключение на Япония, върна 44% през изминалата година, побеждавайки 99% от своите конкуренти, според данни, събрани от Bloomberg.
Портфолиото му е фокусирано върху подценявани компании с нисък дълг или нетни парични средства в балансите им, много от които се намират в потребителските сектори, заяви Кристиан Хеу, който управлява фонда от създаването му през 2016 г.
„Ние се стремим да защитим капитала на инвеститорите, като се фокусираме върху висококачествени компании с устойчиви конкурентни предимства и ги купуваме с отстъпка според нашата оценка за присъщата стойност“, каза Хеу. „Ние оставаме бдителни в продажбата на имена, приближаващи се до нашата оценка за тяхната вътрешна стойност и преразпределяне на този капитал в това, което вярваме, че са следващите големи идеи.“
Китай е страната с най-голяма тежест от 1.5 милиарда долара, която представлява 57.7% от активите към края на декември. Хеу каза, че втората по големина икономика в света ще остане ключов фокус през тази година, въпреки по-бавния си растеж през 2019 г.
Азиатските потребителски акции осигуряват "висока възвръщаемост на капитала, нисък ливъридж и перспективи за качествен растеж", според експерта. Регионът предлага "най-високото съотношение" на висококачествени компании, които са генерирали както 15% възвръщаемост на инвестирания капитал, така и 15% ръст на приходите през последните три години, добави той. Индексът MSCI Asia ex Japan е натрупал 3.4% досега тази година.
С повече от 800 милиона души, излезли от бедността от началото на пазарните реформи през 1978 г., Китай е особено привлекателно ловно поле за потребителски компании. Основните теми, които Хеу разглежда, включват по-качествена храна и напитки, както и достъп до интернет услуги, здравеопазване и по-добри образователни възможности за децата.
В резултат на това най-добрите възможности в Китай са съсредоточени според анализаторите върху образованието, храните, напитките, ресторантите и туристическите сектори. Гигантът за доставка на храна Meituan Dianping, дестилаторът Kweichow Moutai Co. и производителят на соев сос Foshan Haitian Flavouring & Food Co. са сред най-важните участници в представянето на фонда на MS през миналата година.
Докато само около 1% от портфейла е разпределен в Югоизточна Азия поради скъпитe оценки, неговата експозиция на приходите от Asean е по-висока благодарение на инвестициите в ключови регионални интернет компании като Alibaba Group Holding Ltd., Tencent Holdings Ltd. и Naver Corp.
„Alibaba притежава най-голямата платформа за електронна търговия в Югоизточна Азия - Lazada, Tencent е най-голямата компания за игри в този регион, а Naver притежава Line, която е популярна сред потребителите на мобилен интернет в Югоизточна Азия“, каза Хеу.
Още по темата:
Седем стойностни акции, които да притежавате през 2020-та година
Как да инвестирате в комуналния сектор?