Акциите на Tesla поскъпнаха с 20% в понеделник в най-големия си дневен ръст за един ден от 2013 г., подхранвана от тримесечната печалба от бизнеса с батерии на Panasonic, както и доклад на анализатор, според който акциите на компанията могат да поскъпнат 10 пъти до 2024-та година.
Книжата на производителят на електрически автомобили добавиха над 30%, откакто компанията оповести втората си поредна тримесечна печалба, миналата сряда. Експертите са на мнение, че Tesla изпреварва с много останалите си конкуренти като General Motors Co и BMW по отношение на електромобилите и има конкурентни предимство именно в сегмента на батериите и техния пробег.
От началото на юни на миналата година книжата на Tesla са поскъпнали с над 300%, подпомогнати от по-добрите от очакваните финансови резултат и увеличеното производство на автомобили в Шанхай.
Поскъпването в понеделник дойде след като Panasonic Corp отчете първата тримесечна печалба в бизнеса си с батерии в САЩ с Tesla, което последва години на проблеми с производството и закъснения.
"Настигаме, тъй като Tesla бързо разширява производството си", каза главният финансов директор на Panasonic Хироказу Умеда по време на брифинга свързан с резултатите, като се позова на производството на батерии.
„По-големият обем на производството помага да се намалят разходите за материали и да се заличат загубите.“
Мъск миналия април заяви, че производството на батерии се е превърнало в ограничение на производството на седаните Model 3 на Tesla.
Като добави към добрите новини около батериите на Tesla, инвестиционната компания Ark Invest в писмо от 31 януари заяви, че очаква акциите на компанията да достигнат 7 000 долара до 2024 г. в сравнение с рекордно високите стойности в понеделник от 780 долара. Тя се основава на прогноза, според която компанията ще достигне пазарна капитализация от 1.3 трилиона долара. Това би се случило, при потенциален успех на пускането на роботакси от Tesla.
Мъск каза на инвеститорите миналия април, че роботокси без човешки шофьори може да бъде налично на някои американски пазари през 2020 г., твърдение, срещащо скептицизъм от експерти, които заявиха, че технологията на компанията не е напълно готова.
Tesla е най-скъсяваната акция на Уолстрийт, а неотдавнашното му рали доведе до сериозни загуби на търговците залагащи срещу нея. Късите продавачи на акции в компанията само в понеделник претърпяха "загуба на хартия" от над 2.5 милиарда долара. Загубите им само през тази година са в размер на 8 милиарда долара, според данни на S3 Partners, фирма за финансови анализи.
Panasonic за първи път инвестира в Tesla през 2010 г. и обяви партньорството си в изграждането на завод за батерии на американската фирма в Невада през 2014 г. като част от стратегическото си преминаване от потребителска електроника с нисък марж към автомобилни компоненти.
Но тъй като Gigafactory инвестицията му в размер на 1.6 милиарда долара не успя да даде стабилна възвръщаемост, Panasonic стана предпазлив за бизнеса си с батерии с Tesla.
Той реши да не строи нов завод за батерии на Tesla в Китай, отказвайки се от моногамията на своите батерии, след като Tesla влезе в партньорство с LG Chem Ltd от Южна Корея и CATL в Китай.
"Ще се съсредоточим върху търсенето на Gigafactory за модел 3 и модел Y", каза Умеда.
Panasonic се обръща към Toyota Motor Corp за партньорство с батерии, като през април създава съвместно предприятие за батерии за електрически превозни средства (EV).
Panasonic заяви, че оперативната печалба за тримесечието през октомври-декември нарасна с 3% до 100.4 милиарда йени (915 милиона долара), като победи оценките на анализаторите с 49%, благодарение на подобренията в бизнеса с батериите на Tesla, както и намаляване на разходите.
Още по темата:
Ще видим ли още поскъпване при акциите на Tesla
Светило в техническия анализ - очаква ни поне 10% спад от върха!