Изпълнителният директор на китайския гигант за електронна търговия Alibaba Group Даниел Джан определи коронавируса като „събитие черен лебед”, като отбеляза, че огнището на вируса има „значително влияние” върху Китай и „може потенциално да засегне” световната икономика.
По време на разговор с анализатори, Джан каза, че макар коронавирусът да представя „краткосрочни“ предизвикателства пред бизнеса на Alibaba, те също „ще видят възможности, създадени от силите за промяна“.
В четвъртък Alibaba отчете фискални резултати за третото тримесечие в четвъртък, които надминаха очакванията на Уолстрийт, като приходите нарастваха 38% спрямо предходната година.
Ето разбивката:
Печалба на акция (коригирана): 18.19 RMB срещу 15.35 RMB на акция очаквано
Приходи: 161,46 млрд. RMB (23,2 млрд. Долара) срещу очаквани 159,51 млрд. RMB
В изданието Джан обяви „стабилния растеж“ в сферата на бизнеса, като посочи рекорден Ден на синглите, повишена ангажираност на потребителите и бърз растеж на облачните компютърни услуги.
Джан засегна и коронавируса, който развихри пазарите, като прогнозният брой на смъртните случаи достига 1350, а броят на потвърдените случаи надхвърля 60 000.
„В отговор на коронавируса ние мобилизирахме мощните търговски и технологични сили на екосистемата Alibaba, за да подкрепим напълно борбата с огнището, да осигурим ежедневни нужди за нашите общности и въведохме практически мерки за подпомагане на нашите търговци. Без значение минало, настояще или бъдеще, ние оставаме верни на мисията си и ще подкрепим нашите търговци да преодолеят това предизвикателно време заедно. "
По време на разговора Джан заяви, че компанията „е положила всички усилия за защита на здравето и безопасността на служителите чрез гъвкава политика на работа и сътрудничество в отдалечен офис.“
В същото време той каза, че те "използват мощните сили" на екосистемата Alibaba, за да доставят доставки в засегнатите региони.
„Това е наша отговорност пред нашата общност“, каза той по време на призива.
Alibaba също започна да доставя медицински консумативи от цял свят. Към днешна дата над 40 милиона обединения на стойност 468 милиона RMB са дарени на Ухан и други засегнати градове, заяви Джан.
Алибаба се разглежда като звънец за китайска консумация.
Джан подчерта, че те „наблюдават предизвикателството и идентифицират възможността с развитието на ситуацията“.
Той отбеляза, че има забавяне на служителите, които се връщат на работа след китайската Нова година, което пречи на търговците и логистичните компании да поемат операции. Според Джан, това има „отрицателно въздействие“ върху търговията, тъй като операциите на търговците не са се върнали към нормалното. Нещо повече, „значителен брой пакети не могат да бъдат доставени навреме“.
На други места супермаркетът Freshippo на Alibaba вижда онлайн поръчките „значително“ като „резултат от миграцията на потребителите към онлайн закупуване“ на свежи стоки, хранителни стоки и ежедневни нужди. Джанг обаче добави, че има ограничения в капацитета за доставка, което пречи на обема на поръчката да се възстанови напълно.
Докато категории като хранителни стоки са се увеличили, посещенията на ресторанти и поръчките за доставка са намалели, тъй като много ресторанти не са възобновили нормалната си дейност, добави той.
Резервацията за пътувания също получи „материални нива“ на отмяна заради вируса, каза той.
В изданието Alibaba отбеляза, че годишните му активни потребители на неговите пазари на дребно достигат 711 милиона, което е 18 милиона спрямо предходното тримесечие, като над 60% идват от китайските градове с по-ниско ниво. На други места мобилните потребители достигнаха 824 милиона през декември, което е 39 милиона спрямо предходното тримесечие.
Облачните изчисления на гиганта за електронна търговия бяха открояващи се през тримесечието, като приходите се повишиха с 62% до 10,7 милиарда RMB (1,5 милиарда долара).
Alibaba също рекламира своя рекорд 11.11 Global Shopping Festival, известен като Деня на сингъла. Ваканционната ваканция резервира RMB268,4 милиарда RMB, или 38,4 милиарда щатски долара, в Gross Merchandise Value (GMV), което е 26% повече от година назад. В събитието взеха участие над 200 000 марки.
Акциите на Alibaba (BABA) за последно се търгуваха с повече от 3,4% на предварителния пазар по време на разговора на анализатора.
Още по темата:
Продават ли се акциите на Alibaba след вируса?
Alibaba ще се конкурира с Amazon в Европа