Аналитиците на Goldman Sachs посочват в изследователска бележка, че музиката на живо ще бъде „силно засегната“ от отлагането и отмяната на концертите през тази година, което ще доведе до спад в приходите от 75%.
Но в дългосрочен план анализаторите на банката очакват силно възстановяване. Според тях пазарът за онлайн стрийминг може да нарасне, за да достигне 1.2 милиарда потребители до 2030 г.
Goldman Sachs очаква глобалните приходи от музика да паднат с до 25% през 2020 г., до голяма степен поради широкото разтройване във всички сектори на индустрията поради коронавирусната криза.
Аналитици от американската инвестиционна банка заявиха в изследователска бележка, че музиката на живо ще бъде „силно засегната“ от отлагането и отмяната на събитията през тази година, което ще доведе до 75% спад на приходите.
Но в дългосрочен план анализаторите в банката очакват голям отскок, позовавайки се на силен растеж на платения стрийминг, нарастващото търсене на музикално съдържание и събития на живо, новите възможности за лицензиране и положителните промени в регулациите.
В резултат на това глобалните приходи от музика се предвижда да достигнат 142 милиарда долара до края на десетилетието, което отразява 84% увеличение в сравнение с нивото от 77 милиарда долара в края на 2019 г.
Дългосрочните перспективи за растеж остават „непокътнати“
Към днешна дата в световен мащаб повече от 4.9 милиона души са се заразили с коронавирус, а смъртните случаи са повече от 323 333, сочат данни, събрани от университета Джонс Хопкинс.
Заради пандемията държавите трябва ефективно да бъдат затворени, като много световни лидери налагат строги ограничения върху ежедневния живот на милиарди хора.
Мерките за задържане, които се различават по отношение на тяхното приложение, но като цяло включват закриването на училищата, забраните за публични събирания и социалното дистанциране се очаква да доведат до най-лошия икономически спад след Голямата депресия през 30-те години.
След като мобилността в световен мащаб беше близо до застой, анализаторите на Goldman Sachs заявиха, че времето, прекарано в слушане на музика, „може да се премести от потока на музика към други форми на забавление в краткосрочен план“.
Но „вярваме, че дългосрочните перспективи за растеж на индустрията са непокътнати“, добавиха те.
Кои ще са основните бенефициенти?
Банката изчисли, че пазарът на онлайн стрийминг може да нарасне, за да обхване 1.2 милиарда потребители до 2030 г. В перспектива, това е почти четири пъти по-високо от нивото от 341 милиона платени абонати за 2019 г.
Анализаторите от Goldman посочиха звукозаписните компании Universal Music Group и Sony Music като „основни бенефициенти“ на растежа на поточното и подобрено осигуряване на приходи от музикално съдържание.
„Платформите за стрийминг също имат полза от нарастващото приемане на музикални потоци и огромното им количество потребителски данни, въпреки че конкуренцията вероятно ще се засили: предпочитаме водещи, мащабирани играчи като Spotify и Tencent Music“, казват те.
„Междувременно смятаме, че YouTube е особено подходящ за улавяне на нарастващата употреба и осигуряване на приходи от музикални видеоклипове чрез реклами и абонаменти“, добавиха те.
Още по темата:
Възходът на музикалния стрийминг в САЩ
YouTube пуска нова версия на музикалната си услуга