Снимка: Личен архив
Вече има голям дебат дали Уорън Бъфет е „загубил своя усет". Хората в авиосектора вече си задават този въпрос. Ето какво научаваме от MarketWatch.
Докато Berkshire Hathaway BRK.A на Buffett регистрира значителни загуби, като в края на първото тримесечие се отказа от акциите на авиокомпании, инсайдерите закупиха много от тези акции, включително продадените от Berkshire.
Мениджърите на пари, които инвестират в акции на авиокомпании, казват, че три ключови фактора обясняват бичите характеристики на този сектор. Те са следните:
Правителството на помощ: Политиците разглеждат сектора на авиокомпаниите като спасителен лост за икономическата сигурност на САЩ. Освен това там работят много хора. Така Фед одобри подкрепа в размер на 50 милиарда долара.
Едно на 15 работни места е свързано с дейности в сектора авиокомпаниите, казва Франк Холмс, изпълнителен директор на US Global Investors, който управлява американския Global Jets JETS, борсово търгуван фонд. Ето защо политиците подкрепиха стимулиращата финансова помощ.
Туризмът се завръща: Броят на пътниците по летищата на ден е нараснал до около 200 000, като в средата на април беше 87 000.
"С нарастването на пътуванията отново ще има ползи от консолидирането на авиокомпании", обяснява Саманта Маклемор, мениджър на портфейли в Miller Opportunity Trust Fund LMNOX.6%. Авиокомпаниите по същество генерират по-висока възвръщаемост на капитал и парични потоци поради подобрения контрол на разходите и ценовото увеличение. Авиокомпаниите също са успели да наберат финансови средства по време на тази криза, така че те ще могат да и помогнат, докато трафикът се подобри".
"Акциите на авиокомпаниите се справиха добре след последните три финансови кризи: През шестте месеца след терористичните атаки на 11 септември, избухването на SARS през 2003 г. и финансовата криза през 2008-09 г. те се повишиха с 80% до 120%", посочва Франк Холмс. Инсайдърите се надяват миналото да се повтори.
Всичко това повдига въпроса защо Бъфет продаде своите акции. Само той знае със сигурност. Но мениджърите на активи казват, че не е фен на въпросните компании, тъй като преди години губи много пари заради фалит в сектора.
Ето кои са седемте акции на авиокомпании, включително тези, които Бъфет продава и тези, от които инсайдърите се интересуват.
Delta Airlines
Докато Бъфет продава DAL на Delta Airlines през първото тримесечие, инсайдърите купуват активи на стойност 640 000 долара в края на април и началото на май, което е от 22 до 22,70 долара на акция.
За да премине през пандемичната криза, Delta намали оперативните разходи наполовина. Трафикът за групата вече е около 90%. „Delta е в състояние да оцелее и да премине към другата страна", добавя тя.
"Тя е най-печелившата и надеждна от трите наследени американски авиокомпании и това й дава предимство", казва анализаторът на авиокомпанията Cowen, Хелайн Бекер. Тя има много висок рейтинг и ценови таргет от 33 долара на акция.
SkyWest Airlines
Инсайдърите купуват акции на SkyWest Airlines SKYW, които Berkshire продаде през първото тримесечие. В средата на март те придобиваха ценни книжа на стойност 1.67 милиона долара при 25.50 долара или 37.90 долара за акция. Акциите все още се търгуват в този диапазон, но купуването отменя три години на продажби от страна на иинсайдърите.
SkyWest е най-големият американски регионален авиооператор. Откроява се заради солидния си баланс. „Компанията е достатъчно ликвидна, за да е устойчива на спада в туристическия сектор", казва Бекер от Cowen, който има превъзходен рейтинг на акциите и цени таргет от 35 долара.
Alaska Air Group
Акциите се търгуват на 31 долара за дял. Макар и нейните акции да не са сред най-купуваните от инсайдърите, тя е част от въпросната група на авиокомпаниите и показва инвеститорския интерес за покупка след години на продажби.
Анализаторът на Stifel DeNardi казва, че Alaska Air Group е една от най-силните компании в сектора. Ликвидността не е огромен проблем, тъй като авиокомпанията разполага с достатъчно пари, за да оцелее за около година и може да тегли заеми. Има ценови таргет от 44 долара.
Southwest Airlines
Инсайдърите не купуват акции от тази компания, но Ходжес от Hodges Capital притежава дялве от Southwest LUV поради силния й баланс. Той казва, че авиокомпанията има достатъчно ликвидност, за да издържи 19 месеца, дори без възстановяване на търсенето.
Cowen има ценови таргет от 40 долара.
JetBlue Airways
Инсайдърите купуват акции от JetBlue Airways JBLU от само 4 000 долара на стойност 8.37 долара за акция през април. Това дава бичи очаквания за компанията. Макар и малка по размер, тя поддържа сигнала за покупка в цялата група в сектора.
United Airlines Holdings
Бъфет продава акциите и на тази компания, но засега инсайдърите не купуват. Маклемор притежава тази акция във фонда Opportunity Trust. Тя казва, че United е финансово силна и може да оцелее.
American Airlines Group
За да сте сигурни, инсайдърите не винаги са прави - поне не веднага. Те купиха активи на стойност 1.1 милиона долара от American Airlines AAL при цена на акция от около 19/ 25 долара в края на февруари, а акциите наскоро се търгуваха за 9.70 долара на дял. Спадът отчасти се дължи на това, че Бъфет е сериозен продавач.
Според Реймънд Джеймс авиокомпанията дължи дълг на стойност 38.5 милиарда долара. „Ако туризмът не се възстанови, American ще се сблъска с много проблеми", казва Ходжес. Въпреки това компаниите с риск от фалит предлагат и най-големият риск, ако тези рискове намаляват.
American Airlines Group има ценови таргет от 13 долара на акция.
Да, авиокомпаниите са рискови въпреки купуването от страна на инсайдърите. Главният изпълнителен директор на Boeing BA, Дейвид Калхун, наскоро прогнозира, че голямата американска авиокомпания ще фалира. - Това със сигурност ще постави акциите на авиокомпаниите пред риск.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
Бъфет:Правенето на грешки е част от инвестиционния процес
Ето какъв съвет дава Бъфет относно инвестирането в акции
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.57% |
USDJPY | 151.45 | ▼0.54% |
GBPUSD | 1.30 | ▲0.61% |
USDCHF | 0.86 | ▼0.22% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.40% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 313.40 | ▲0.85% |
S&P 500 | 5 801.38 | ▲1.01% |
Nasdaq 100 | 20 328.30 | ▲1.19% |
DAX 30 | 19 367.90 | ▲0.82% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 69 882.10 | ▲3.04% |
Ethereum | 2 450.64 | ▲2.25% |
Ripple | 0.51 | ▲2.01% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.82 | ▲0.50% |
Петрол - брент | 75.39 | ▲0.27% |
Злато | 2 740.38 | ▲0.17% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 570.12 | ▲0.29% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.26 | ▼0.19% |
Germany Bund 10 Year | 131.59 | ▼0.10% |
UK Long Gilt Future | 93.40 | ▼0.56% |