Снимка: iStock
Главният изпълнителен директор на Daimler AG Ола Калениус е готов да се изправи пред критични въпроси на първото си годишно общо събрание от момента на поемането на германския автомобилен производител. Проблемите според някои инвеститори са, че не само пандемията от коронавирус наруши плановете за преструктуриране и възстановяване на възвръщаемостта, но и забавянето на действията за преструктуриране на бизнеса на компанията.
Поредица от предупреждения за печалба - няколко от които преди Covid-19 - изложиха на яве неправилни инвестиционна програма и уязвимостта на бизнеса на Daimler, заяви Deka Investment GmbH преди събранието на акционерите в сряда.
„Поглеждаме назад към една изгубена година за Daimler“, каза в подготвени забележки Инго Шпайх, ръководител на Deka. Докато Шпайх подкрепя намаляването на разходите на Калениус и се фокусира върху генерирането на пари, той каза, че изпълнителният директор носи известна отговорност за неволите на Daimler, тъй като той е бил началник на разработките при предшественика си Дийтер Цетче.
Калениус, който пое най-високия пост в Daimler през май 2019 г., предупреди, че производителя на автомобили Mercedes-Benz и неговите конкуренти ще бъдат принудени да направят по-дълбоки съкращения, за да преодолеят икономическия спад от пандемията.
Докато Daimler, Volkswagen AG и BMW AG отчитат загуби през второто тримесечие, след като вирусът затвори фабриките и шоурумите, лидерът на електромобилите Tesla Inc. се отърси от спада, за да се превърне в най-ценния автомобилен производител в света този месец.
EQC - „скучен“
Акциите на Daimler са намалели 24% тази година, което дава на базирания в Щутгарт производител пазарна капитализация от около 40 милиарда евро (45 милиарда долара), по-малко от една пета от оценката на Tesla.
Tesla продава около десет пъти повече електрически автомобили от Daimler, а моделът на немската компания Mercedes-Benz EQC, пуснат на пазара миналата година, е „твърде закъснял, твърде скъп и твърде скучно“, каза Шпайх.
Deka притежава около 5.4 милиона акции на Daimler, приблизително 0.5% от производителя, според данни на Bloomberg. Най-големият инвеститор на Daimler е китайският милиардер Ли Шуфу с дял от 9.7%, следван от емирството на Кувейт с 6.8% и партньорът със съвместно предприятие на производителя в Китай, BAIC Motor Group, с 5%.
Основният ремонт от изпълнителния директор
През миналата година Daimler завърши корпоративен ремонт, за да предостави повече независимост на своите автомобили, камиони и мобилни услуги, но ръководството все още не е обяснило как възнамеряват да си върнат свързаните с това разходи. Инвеститорите настояват Daimler от години да обмисли отделно оповестяване на резултатите на подразделението за камиони, но тези призиви все още не са резонирали в изпълнителните редици.
Последният план за преструктуриране на Daimler, който Калениус представи през ноември, предвижда съкращаването на работната сила на компанията с над 10 000, за да спести 1.4 милиарда евро разходи за персонал до 2022 година.
Други 10 000 работни места могат да бъдат освободени до 2025 г., съобщи търговското списание Automobilwoche миналия месец, позовавайки се на неопределени източници на компанията. Daimler, който има около 299 000 служители в края на миналата година, нарече доклада спекулация.
Още по темата:
Daimler с изненадваща загуба намалява над 3 пъти дивидента
Шефът на Daimler не вижда скорошно възстановяване на индустрията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 100 685.00 | ▼1.69% |
Ethereum | 3 143.95 | ▼4.70% |
Ripple | 2.89 | ▼4.62% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |