Снимка: iStock
Очаква се Rivian да бъде сред първите, ако не и първият, които ще пусне на пазара изцяло електрически пикап в началото на следващата година. Понастоящем Rivian няма планове да става публична компания, но може да е „отворен“ за допълнително финансиране, за да подпомогне своите „агресивни планове за растеж“.
През миналата година компанията събра 2.85 милиарда долара от известни компании като Amazon, T. Rowe Price Associates, Cox Automotive и Ford.
След като акциите на производителя на електрически камиони Nikola Motor Co. скочиха след IPO-то си миналия месец и циментираха 38-годишния основател Тревър Милтън като най-новия милиардер в бранша, Робърт Скаринг основател и главен изпълнителен директор на Rivian Automotive Inc., практикува нещо, което той нарича „активно смирение“.
Очаква се Rivian да бъде сред първите, ако не и първите, които ще внесат на пазара изцяло електрически пикап на пазара в началото до средата на следващата година - месеци, потенциално години, пред конкурентите си.
„Ние сме фокусирани върху това да гарантираме доставките си“, каза Скариндж пред CNBC по време на видео интервю от фабриката на производителя на електрически камиони в Централен Илинойс. „Ние наистина ценим активното смирение и оставяме нашите действия да говорят по-силно от нашите думи.“
Според Скариндж, Rivian няма планове да проведе първично публично предлагане в обозримо бъдеще, но е "отворен" за допълнително финансиране, за да подпомогне своите "агресивни планове за растеж".
"Ние сме в състояние, в което сме добре позициониране от стартирането на продуктите, но бързо се разрастваме и разрастваме и ускоряваме някои от нашите бъдещи продукти", каза той. „Виждаме търсенето да е значително по-високо от това, което първоначално очаквахме, което ни води до капацитет за по-високи нива и обем.“
Според изпълнителният директор, Rivian остава „много избирателен“ по отношение на евентуални бъдещи партньори за финансиране.
Пикапи, джипове и микробуси
Всички електрически планове на Rivian, които бяха забавени няколко месеца поради пандемията от коронавирус, включват R1T пикап, R1S SUV, както и линия микробуси, от които Amazon предварително поръчаха 100 000 през миналата година за флота си за доставки през следващото десетилетие.
Очаква се изцяло електрическият пикап и всъдеход да се появи на пазара в началото на следващата година, докато Amazon очаква да има 10 000 от микробусите в своя флот до 2022 г.
Rivian заяви, че пикапът и SUV, който дебютира в края на 2018 г., ще постигнат обхват на шофиране с едно зареждане на повече от 400 мили - в съответствие с топ модела S Long Range Plus на Tesla.
Amazon планира да има 10 000 от новите електрически превозни средства от Rivian на пътя още през 2022 г. и всички 100 000 превозни средства на пътя до 2030 година.
Rivian ще произвежда превозните средства в бивш завод на Mitsubishi Motors в Нормал, Илинойс, който беше закупен за 16 милиона долара през 2017 г. Компанията изхарчи повече от 750 милиона долара за оборудване, реновиране и разширяване на съоръжението преди производството.
Фактът, че Rivian вече има завод с площ от 2.6 милиона квадратни метра, включително склад за боядисване, който предстои да завърши, го поставя пред други компании като Nikola и Tesla, които все още ke са определили място за производство на своя Cybertruck.
"Ясно е, че ние вярваме в компанията и смятаме, че тя има чудесна възможност да успее", казва Санди Шварц, изпълнителен директор на Cox Automotive, пред CNBC, след като компанията му инвестира 350 милиона долара в Rivian през септември. „Мислехме, че това наистина е подходящо за нас и за тях.“
Това не означава, че Rivian няма своите предизвикателства. Изработването на превозно средство е изключително сложно. И дори след като производството е започнало, Tesla доминира на пазара на изцяло електрически превозни средства с култовата си база от фенове, чакащи месеци, ако не и години, за своите автомобили.
Но засега компанията се разглежда като първенец за изцяло електрическите полезни превозни средства, включително чрез „вота на доверие” от Amazon, според Сам Абуелсамид, главен изследователски анализатор в Navigant и инженер.
"На този етап те са по-далеч от почти всички", каза той. „Те работят над това и разработват този камион и платформа от доста дълго време. Със сигурност по-дълго, отколкото Tesla е работил върху своя Cybertruck или Nikoa върху своя миниван."
Rivian приема предварителни поръчки за изцяло електрическия си пикап и всъдеход, които включват 1000 долара депозит за възстановяване. Компанията отказа да обсъди колко резервации е приела, освен да каже, че е „доволна от своите резервационни номера и е уверена в търсенето“.
Rivian, подобно на Tesla, планира да продава автомобилите си директно на потребителите, заобикаляйки франчайзинг дилъри, които се използват от „традиционните“ автомобилни производители като GM и Ford.
Скариндж каза, че Rivian, който е основан през 2009 г., няма планове понастоящем да става публична.
„Ние сме единстдвено фокусирани върху пускането на продукти. Приоритети едно, две и три са пускането на продуктите “, каза той. „В този момент не планираме и не мислим за събития за излизане, събития за ликвидност. Имаме достъп до частен капитал, който ни позволява да се съсредоточим върху изпълнението.", каза Скариндж.
„Изграждане на мозайка“
Rivian е повишил служителите си от 700 през 2018 г. до 2400 души днес. Те са привлекли разнообразна група от мениджъри от автомобилните производители в Детройт, Tesla и Harley-Davidson.
„Това умишлено става след изграждането на мозайка от различни набори от опит“, каза Скариндж. „Че можем да вземем тези различни набори от опит и да се поучим от тях.“
Неотдавнашните наемания включват Род Коупс, който прекара 16 години в Harley-Davidson и до скоро работи за производителя на мотоциклети Royal Enfield, като негов главен оперативен директор; Мат Хортън, бивш главен търговски директор на производителя на електрически автобуси Proterra, като изпълнителен вицепрезидент; и ветерани от Tesla - като Чарли Мванги, бивш старши директор на инженерния директор на Tesla, като изпълнителен вицепрезидент по производственото инженерство, и Синди Никола, бивш вицепрезидент на Tesla за набиране на персонал, като вицепрезидент по придобиване на таланти.
Rivian загуби някои топ мениджъри, включително Джеймс Морган, ветеран на Ford, като главен оперативен директор, и бившият главен технологичен директор Майк Бел, бивш изпълнителен директор на Apple и Intel, наред с други.
"Това не е лесно. Имате нужда от хиляди инженери, работещи по техническите аспекти. Имате нужда от производствена система, която отнема години, за да се изгради и пусне в експлоатация, и се нуждаете от търговска инфраструктура за търговия на дребно", каза Скариндж. „Ние сме напълно съсредоточени върху изграждането на всички тези парчета.“
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 100 528.00 | ▼1.85% |
Ethereum | 3 133.64 | ▼5.01% |
Ripple | 2.88 | ▼5.01% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |