Пандемията от коронавирус доведе до масова промяна в начина, по който консумираме храните. Тъй като ресторантьорите в САЩ забелязаха спад в продажбите заради блокирането, инвеститорите се насочиха към акциите от хранителния сектор в период, когато пазарът е несигурен. Ето какво научаваме от експертите от InvestorPlace.
Заради социалната изолация запасяването с продукти от първа необходимост рязко се увеличи. Наблюдава се 200% повишение на продажбите спрямо миналата година.
Компаниите в хранителния сектор скоро се превърнаха в любимци на иначе волатилния пазар. Лидерите в бранша затвърдиха своя краткосрочен успех чрез инвестиции в технологичната индустрия и веригите за доставки, за да отговарят на новото нормално и да развиват бизнеса си.
Сред компаниите, които успешно са направили това, са Beyond Meat (NASDAQ: BYND), Pepsi (NASDAQ: PEP) и Chipotle (NYSE: CMG). Те успешно използваха технологиите с цел продажби и излязоха от пандемията по-силни от всякога.
Chipotle (CMG)
Онлайн доставките на хранителни продукти и ястия се превърна в норма заради пандемията. Компании като Chipotle бързаха да се включат.
Chipotle детронира Subway като здравословна верига за бързо хранене в Америка със своето Burrito. В периода на социална изолация тя използва силата на технологиите, за да затвърди успеха си.
През март компанията премина към 100% онлайн бизнес модел и отчете 81% ръст в онлайн поръчките за първото тримесечие на 2020 г.
Земеделските производители бяха засегнати най-силно по време на пандемията и трябваше да се отърват от тонове продукция.
Chipotle планира да помогне на своите доставчици посредством онлайн пазар, задвижван от Shopify (NYSE: SHOP). Пазарът изброява кои продукти на Chipotle предлага фермерът и кои от тях могат да бъдат закупени онлайн от клиентите. Това дава възможност на фермерите да възстановят загубите си.
С онлайн поръчките, които съставляват 65% от общите продажби, инвестиция в акции на Chipotle е добро решение.
Beyond Meat (BYND)
Нарастващите опасения за околната среда в месната промишленост доведоха до създаването на нова хранителна група: алтернативни меса. Един от пионерите в този сектор е Beyond Meat, производител на месо на растителна основа, който се надява да промени традициите в консумирането на месни продукти.
Когато Beyond Meat направи своя пазарен дебют през 2019 г., компанията беше основен хит сред инвеститорите и отчете ръст на цената на акциите от 46 до 250 долара само за няколко месеца. Въпреки че цената на акция в момента е около 135 долара, компанията все още е основен играч в хранителната индустрия.
Продажбите на Beyond Meat се удвоиха през първото тримесечие на 2020 г., което стана в следствие на прекъсването на доставките на традиционните хранителни магазини, предлагащи месни продукти в Съединените щати. Продажбите на компанията за първото тримесечие бяха 97.1 милиона долара спрямо 40.2 милиона долара година по-рано.
Независимо от това Beyond Meat се сблъсква със силна конкуренция в лицето на компании като Sysco (NYSE: SYY) и Smithfield Foods, които създадоха свои собствени месни продуки на хранителна основа. Но това не спира компанията да се развива и да поддържа идеите и мисията си, а именно да предпази животинския свят.
Целевият пазар не е само от вегетарианци, дори потребители, които консумират месо, се насочват към Beyond Meat. За да достигне широката си клиентска база, компанията си партнира със Starbucks за продажба на своите продукти Beyond Beef в повече от 3300 места.
До края на март компанията разполага с 246 милиона долара парични резерви, които се очаква да поддържат бизнеса по време на нестабилните условия през следващите месеци.
Заради всичките й добри показатели, акциите на компанията си заслужават инвеститорското внимание.
PepsiCo (PEP)
PepsiCo премина през период на несигурност в началото на пандемията. Но инвестициите, иновациите и маркетинговите усилия на компанията гарантират нейния дългосрочен успех.
Коронавирусните блокировки бяха причината продажбите на напитките на PepsiCo да намалеят, но това беше компенсирано от други марки на компанията като чипсовете Lays и сиропа на Aunt Jemima.
Да, PepsiCo отчита спад в продажбите, но изпълнителният директор на компанията смята друго за бъдещето на компанията. Според изявление на компанията изпълнителният директор очаква потребителсият интерес към марки като Quaker Oats и Aunt Jemima да остане силен.
PepsiCo се надява и продажбите на напитки да нараснат, тъй като ресторантите и веригите за бързо хранене отново посрещат клиенти. Продажбите на напитки се увеличиха с 2.5% през второто тримесечие. Компанията дори представи три нови вида напитки, с цел да привлече клиенти.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.06% |
USDJPY | 150.16 | ▼0.70% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.05% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.12% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 957.80 | ▲0.02% |
S&P 500 | 6 029.79 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 20 859.70 | ▼0.15% |
DAX 30 | 19 552.20 | ▲0.40% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 172.20 | ▲1.57% |
Ethereum | 3 585.48 | ▲0.15% |
Ripple | 1.67 | ▲8.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.90 | ▲0.12% |
Петрол - брент | 72.70 | ▲0.03% |
Злато | 2 661.08 | ▲0.85% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.86 | ▲0.18% |
Germany Bund 10 Year | 136.22 | ▲0.17% |
UK Long Gilt Future | 95.84 | ▲0.20% |