Снимка: Flickr
Главният изпълнителен директор Илън Мъск, който оглавява компания с оценка, която се приближава до 300 милиарда долара, не иска производителят на електрически превозни средства да е „супер печеливша компания“. Ето какво научаваме от MarketWatch.
През второто тримесечие Tesla спечели 104 милиона долара заради повече от 400 милиона долара данъчни кредити за електрически превозни средства и стремежът на Мъск да отвори отново фабриката си във Фремонт, Калифорния, въпреки заповедите за затворено пространство, които главният изпълнителен директор описа като „фашистки“ в неуравновесенa тирада преди три месеца. Тази печалба поставя Tesla в позиция да се присъедини към индекса S&P 500, възможност, която е направила неописуем цикъл за Tesla TSLA, акция, която се е удвоила през последните три месеца и спечели над 500 % през последните 12 месеца.
Обикновено подобни печалби са запазени за компании, които са на път към генериране на огромен доход или имат множество доказани бизнеси. Но случая на Tesla не е такъв.
„Трябва да съумеем да не фалираме, това е важното.Целта ни не е да сме супер печеливша компания“, каза Мъск в края на конференцията в сряда.
„Искаме да генерираме добър доход, но това не ни е основната идея. Целта ни е да растем като компания и да направим автомобилите възможно най-достъпни“, заключи той.
Другото, което трябваше да каже Мъск в сряда, можеше да оправдае скока на акциите на фона на пандемия, която забави продажбите на автомобили тази година. Някои инвеститори смятат, че Tesla може да стане като Apple AAPL, но в автомобилния свят, който предлага услуги за своите автомобили, които осигуряват постоянен месечен поток от приходи. Когато анализатор пита за това в сряда, Мъск казва, че пускат някои игри и услуги за забавление, но не предлага никакъв друг потенциален поток от приходи извън автономното шофиране.
„FSD (напълно самостоятелно шофиране) остава най-добрата възможност в близкото бъдеще“, каза той, като добави, че огромно подобрение в системата ще дойде „вероятно“ по-късно тази година и ще „надгради всичко“ по отношение на надеждността.
Ако това е инвестиционно решение е краткосрочен план, това е грешка. Мъск продължава да преувеличава възможностите за самоуправление на автомобилите на своята компания, като същевременно предоставя модерни системи за подпомагане на шофьора, които не са твърде различни от другите производители на автомобили. Мъск не е успял да постигне много цели в автономното шофиране, като например шофиране без ползването на ръцете, което така и не се реализира, въпреки че Мъск говори за него от 2017 година.
Той каза в сряда, че пълните възможности за самостоятелно шофиране ще направят Tesla автомобилите на пазара пет пъти по-ценни и системата трябва да е готова до края на годината.
"Това е невероятно", каза Мъск. И така, вярвам, че до края на годината ще успеем да го постигнем.
Solar е друга област, за която Мъск има големи надежди, отбелязвайки, че инсталациите за слънчеви покриви на Tesla са се утроили през второто тримесечие в сравнение с първото тримесечие. Отделението за производство и съхранение на енергия на Tesla до голяма степен изчезна след конфликтното придобиване на компанията SolarCity. През второто тримесечие сегментът реализира приходи от 293 милиона долара, което е по-малко от сумата отпреди година, която беше 324 милиона долара и не се предполага, че скоро ще се генерират печалби.
Tesla направи огромни стъпки в производството на все по-популярните си автомобили и добавя нови инсталации, за да задоволи търсенето, но с акциите на тези нива инвеститорите трябва да знаят какво ще се случи, когато Tesla най-накрая направи така, чеда задоволи потребностите на своите потребители. Могат ли модернизациите на софтуера за самостоятелно шофиране и използването на слънчева енергия да осигурят допълнителни потоци от приходи, които биха оправдали пазарната капитализация на Tesla, особено докато „не се опитват да бъдат супер печеливши“? Това е съмнително и нищо от обявеното в сряда не "лекува" съмненията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
Това са основните заплахи за инвеститорите в Tesla
Tesla свали цената на още един свой емблематичен модел, акциите поскъпнаха с 5%
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 101 175.00 | ▲0.53% |
Ethereum | 3 149.55 | ▲1.04% |
Ripple | 2.93 | ▲1.68% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |