Снимка: Pixabay
Това беше добра година за китайския производител на електрически автомобили Nio (NYSE:NIO). И това не се дължи само на бързото покачване на цените на акциите на компанията, коментира анализаторът Винс Мартин.
Ралито в NIO бе мощно. Акциите са се увеличили с 233% на годишна база и с близо 600% в сравнение с нивото от ноември.
Също така NIO предприе някои стъпки, за да укрепи бизнеса си. Сделка на стойност 1 милиард долара с китайски инвеститори успокои притесненията по повод баланса, само няколко месеца след като компанията съобщи, че е била принудена да забави изплащането на заплатите. Продажбите на единици постоянно се подобряват: доставките през юли са се увеличили с повече от четири пъти в сравнение с предходната година.
Въпросът е дали тази добра новина е достатъчна, предвид пазарната капитализация, която е близо 17 милиарда долара. NIO въобще не е доходоносна. Силната конкуренция напряга положението. Търговската война между САЩ и Китай не е приключила и е възможно отново да избухне.
Скептици не липсват, тъй като самият Мартин е един от тях. Акциите на NIO през последните месеци силно ги изненадаха. С печалбите от второто тримесечие е време и самата NIO да направи същото.
За какво трябва да сте нащрек?
Всъщност, през второто тримесечие на NIO има само един показател, който вероятно ще избута акциите им. Изненадващо, това не са приходите.
И това е така, не защото приходите не са от значение. Разбира се, че са. По-скоро причината е тази, че информацията вече е достатъчно добре известна. NIO разкри доставките си за тримесечието и моделите. Като се има предвид, че анализаторите знаят средната продажна цена на спортния SUV ES6 и седемместния ES8, консенсусът за приходите трябва да бъде разумно обоснован.
Дори не е сигурно, че загубата ще раздвижи акциите, ако приемем, че според очакванията загубата би трябвало да е в рамките на няколко цента. Абсолютната загуба е от по-малко значение спрямо това как NIO е стигнала до там.
По-скоро критичният показател е гаранционната сума на производителя (брутната печалба от продажбите на превозни средства). Не само, че NIO работи с оперативни загуби, брутната печалба от превозните средства е отрицателна. Този факт подкрепя ситуацията спрямо акциите. Не само, че марджинът на превозните средства е отрицателен, но той е отрицателен, въпреки факта, че самата NIO не произвежда превозни средства.
NIO очаква марджинът да се подобри и дори да стане положителен през второто тримесечие. След първото тримесечие главният изпълнителен директор Уилям Ли заяви, че тази цифра ще надхвърли 5% през второто тримесечие. С доставки, по-високи от очакванията на компанията, и покачваща се цена на акциите на NIO, инвеститорите несъмнено очакват тази цел да се повиши.
Само марджинът на превозните средства е способен да промени историята на NIO. Неочакваният растеж до високи едноцифрени числа бележи значително и бързо подобрение. Той определя път за NIO, по който компанията да достигне двуцифрени числа. Оттам инвеститорите могат да започнат моделиране на бизнес, който да покрива оперативните разходи.
Но слабите места подкопават голяма част от оптимизма, генериран през последните няколко месеца. Това е тревожно за конкурентите. Това означава, че NIO ще направи всичко възможно, за да се устреми към растеж. И това поставя под въпрос дългосрочната рентабилност.
Търговия с акции на NIO
Освен числата на NIO, търговията с акции на компанията сама по себе си е интересна, според Мартин. Най-очевидният и потенциално тревожен паралел е Tesla (NASDAQ:TSLA).
И TSLA рева в отчета си за приходите за второто тримесечие. Миналия месец компанията представи зашеметяващ доклад. И все пак акциите бързо са се продали, но са спрели в рамките на две седмици след това.
Всъщност има някои признаци, че оптимизмът за EV започва да избледнява или поне да се стабилизира. Nikola (NASDAQ:NKLA) се върна с повече от 50%. Spartan Energy Acquisition (NYSE:SPAQ) отслабна след рязък растеж, когато обяви плановете си за сливане с производителя на EV Fisker.
Междувременно администрацията на Тръмп засилва натиска си върху китайските акции. Неотдавнашната забрана на WeChat преобърнаTencent (OTCMKTS:TCEHY) и други китайски технологични имена. NIO също може да пострада.
Най-малкото няма съмнение, че инвеститорите обмислят фиксиране на печалбите в NIO след ралито. Всичко, което е по-малко от впечатляващ отчет за приходите, може да ги накара да го направят. И както показва TSLA, дори зашеметяващо тримесечие понякога не е достатъчно.
NIO ще прави ли доставки?
Освен краткосрочната търговия, това просто изглежда като силно тримесечие за NIO. Положителният доклад фиксира стабилно позицията на компанията като лидер на EV в Китай, може би един от най-показателните пазари за тази индустрия. Нещо по-малко и NIO изглежда като потенциален играч на ниша на пазара с близо 500 производители.
Очевидно тези две истории предполагат две много различни оценки. Първата създава потенциален, макар и все още труден път към оценката, подобно на TSLA. Втората предполага, че пазарната капитализация от 17 милиарда долара е твърде висока. Просто казано, това тримесечие е от значение за NIO.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
5 производителя на електрически автомобили за следващите 10 години
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.34% |
USDJPY | 155.20 | ▲0.76% |
GBPUSD | 1.24 | ▼0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 704.80 | ▼0.90% |
S&P 500 | 6 069.84 | ▼0.64% |
Nasdaq 100 | 21 603.80 | ▼0.43% |
DAX 30 | 21 732.00 | ▼0.43% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 100 645.00 | ▲0.01% |
Ethereum | 3 120.48 | ▲0.11% |
Ripple | 2.90 | ▲0.69% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 73.80 | ▲0.92% |
Петрол - брент | 76.44 | ▲0.50% |
Злато | 2 797.92 | ▲0.12% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 559.66 | ▼1.25% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.02 | ▼0.11% |
Germany Bund 10 Year | 132.30 | ▲0.31% |
UK Long Gilt Future | 92.74 | ▲0.12% |