Снимка: Flickr
През октомври 2020 г. общият показател на доверие на потребителите в България нараства с 0.8 пункта спрямо нивото си отпреди три месеца, което се дължи изцяло на повишеното доверие сред градското население, показват данни на НСИ.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи леко подобрение, в резултат на което балансовият показател се покачва с 3.6 пункта.
Очакванията на живеещите в градовете са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.
В сравнение с юли се наблюдава намаление на негативизма както в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, така и в прогнозите им за следващите дванадесет месеца.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани при предходното наблюдение.
Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца обаче песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.
През октомври по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял леко намалява в сравнение с три месеца по-рано.
Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Още по темата:
Забавяне на инфлацията в България през ноември, отчита НСИ
Над 10% ръст в износа на България за ЕС към края на септември
EUR | 1.955830 |
USD | 1.882420 |
GBP | 2.357420 |
CHF | 2.103720 |