Снимка: iStock
Телематик Интерактив България АД проведе днес онлайн среща с инвеститорите. По време на виртуалното събитие изпълнителният директор на дружеството Лъчезар Петров и финансовият директор Красимир Тахчиев представиха финансовите резултати на компанията за първото тримесечие, както и напредъка по корпоративните проекти и плановете на фирмата.
„Пазарът продължи тенденцията да расте през първото тримесечие на годината. От гледна точка на конкуренцията през последната една година имаше затишие, като през първото тримесечие се появи още един оператор на пазара. Взехме участие в едно от най-големите изложения в Лондон, като имахме възможност да сключим нови договори и да се видим с нови партньори, на които да представим нашите продукти. През първото тримесечие сключихме над 20 договора с нови клиенти и стартирахме дейността си в над 21 нови оператора“, коментира изпълнителният директор на компанията Лъчезар Петров.
„Първото тримесечие придобихме лиценз в Кюрасао и дъщерно дружество в Перу. Успяхме да реализираме няколко маркетингови кампании да повишим пазарния си дял. За вътрешните процеси направихме преструктуриране, като това доведе до подобряване на работните процеси. Част от преструктурирането бе създаването на нов стратегически блок, работещ само с анализ на пазари и възможност за придобиване на различни компании. И не на последно място, направихме и изградихме стратегия за политики за устойчивост. Първите месеци реализирахме първите стъпки в тази насока“, допълни още Петров.
Средно месечните активни потребители на компанията са отбелязали ръст от 46% за първите три месеца до 95 144. Възстановяване се наблюдава и на тренда за увеличение на средния приход на клиент. Коефициента на отпадане е най-нисък от 4% в сравнение с минали периоди. Сумата на залозите средно дневно е била 14.045 хил. спрямо близо 12 хил. преди година.
Финансовите резултати на Телематик бяха представени от финансовия директор на компанията – Красимир Тахчиев.
„Приходите са се повишили с 23% през първото тримесечие до 28.86 млн. лева, спрямо 23.51 милиона лева по-рано. След няколко години на динамика през последните 12 месеца ситуацията бе нормализирана без съществени събития с отражение върху приходите и печалбите на компанията. Нетната печалба се понижи с 1% до 6.52 милиона лева от 6.57 милиона лева. Това задържане се дължи на няколко еднократни фактора. От една страна, това голямо изложение в Лондон миналата година се проведе април, докато тази година се върна през февруари. Съответно миналата година тези разходи бяха във второто тримесечие, а тази година в първото. Имаме инвестиции и в американски ДКЦ. Там имаше преоценка в началото на годината. Откакто сме направили инвестицията преди година, нетният резултат е близо до нулата. Третият най-съществен фактор е въпросната кампания, свързана с разходи над обичайния месечен бюджет. Общият ефект от тези три фактора е 1.2 милиона лева“, коментира Тахчиев.
На сравнима база обаче финансовият директор отчете, че печалбата отчита ръст от близо 17%. Друго, което трябва да се има предвид, е генерираният от компанията паричен поток. Потокът от оперативна дейност е много близо до реализираната нетна печалба. Характерът на нашия бизнес е такъв, че при реализиране на ръст не се затварят пари в оборотен капитал, допълни още Тахчиев.
„Рентабилността, която поддържаме, е висока през първото тримесечие – от близо 23%, като отчетем и този ефект с допълнителните разходи през тримесечието – е близо до обичайните си нива от 27%. Рентабилността на собствения капитал също е над 40%, като понижението е в резултат на това, че миналата година собствения капитал почти се удвои. Но въпреки това, тези нива продължават да са високи и да са над обичайните за нашия сегмент“, допълни и Петров.
До голяма степен за добрите резултати, заяви Петров, е допринесъл отделът за обслужване на клиенти, който е изграден от професионалисти. На второ място е съдействала и лоялната програма, която е уникална за пазара. Тя дава възможност на клиентите да прекарват повече време на сайта и да ползват продуктите на компанията.
По отношение на разходите, положителен ефект е оказала липсата на телевизионна реклама през първите месеци на годината.
„Първото тримесечие продължава тенденцията от доста време за ръст. Сключихме доста нови договора – 21 вече са реализирани. Преди около шест месеца реализирахме нови игри, които започват да се търсят. Вярваме, че този продукт ще доведе до ръст в приходите“, заяви още Петров.
Ключова стъпка за Телематик е финалното одобрение да сменим спортната си платформа. Досега ползвахме добра, но нашето желание е да ползваме още по-добра платформа. Всичко вече е готово. Скоро се надяваме да представим новата платформа – на Алтенар. Тя е доста добре представена за България, според изпълнителният директор на компанията.
Втората новина е старта на сайтът в Перу, който е в период на „софт лаунч“, или тестване в реална среда с реални потребители, за да се види как се държи. Скоро този период ще приключи и ще видим реална реализация на пазара в Перу.
„СиТи интерактив постояно разработва нови игри и лицензи. Имаме план за следващите 6 месеца за нови игри за сертифицираните пазари. Това увеличава пазарния ни дял и помага за стъпването на нови пазари. Над 85% от приходите са от казино-игри. Бизнес-към-бизнес сегментът, макар и с малък дял, реализира ръст от близо 50% на годишна база. Задържане има при спортните залози, но това е свързано с факта, че фокусът от началото на годината е върху развитието на продукта, който предлагаме“, каза Лъчезар Петров. „В начален етап сме за създаване на студио за игри на живо. Хората, които са онлайн, могат да играят и да залагат. Пазарът и тенденцията ни дава вяра, че това е продукт, който има сериозно бъдеще, и ни дава възможност да обединим продуктите, които предлагаме и да повишим приходната част“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари
EUR | 1.955830 |
USD | 1.851760 |
GBP | 2.345680 |
CHF | 2.093590 |