Ваканционните обекти и селища с доказана репутация и положителен имидж ще запазят позиции през предстоящия летен сезон и дори могат да отбележат ръст, показва прогнозата на отдел Маркетинг и продажби на Green Life Resorts. Стабилността на туристическите потоци в страната за сезон 2014 е все още под въпрос, а очакванията за изключително силно лято вероятно няма да се оправдаят. Качествените комплекси ще са в изострена конкурентна борба.
Несъмнено, качественият туристически продукт ще е гарантът за стабилност и успех. Запитвания за почивки в страната има от нови пазари, сред които са Прибалтийските страни, Унгария и др. Граждани на Литва, Латвия, Естония започват да се интересуват от почивки по южното ни Черноморие.
Въпреки това, руснаците и българите остават най-изявените потребители на затворените комплекси, насочени към млади семейства. Техният дял е сравнително равен, а в активния сезон юли-август капацитетът ще бъде оптимално зает. Септември ще е месецът, който, освен с цена, ще бъде атрактивен и с интересни пакети, предлагащи разнообразни допълнителни услуги и дейности към стандартната почивка.
По отношение на националните особености, покупателната способност и структурирането на свободното време са определящи за средния престой на българите и чужденците. Родните туристи остават на морето между 5 и 7 дни, гражданите на близки държави - между 7 и 10, а първенци са руснаците със средна продължителност на летния си отдих между 19 и 21 дни. Индивидуалните туристи използват основно изгодни чартърни полети и пакетни предложения.
Що се отнася до бюджета, българите ще заделят за продукт с по-високо от средното качество между 1000 и 1500 лв. за семен отдих с деца. При чужденците, средната стойност на пакета е по-висока заради самолетните билети и повечето включени услуги. Анализът показва, че българите вече се доказват като по-взискателни и с точни изисквания към характеристиките на настаняването си - гледка, разположение и т.н. Селф кетърингът остава предпочитана форма за чужденците.
„Наблюдава се тенденция към промяна в структурата на търсене на туристическия продукт" коментира Илиян Маринов, мениджър маркетинг и продажби. „Традиционната all inclusive форма вече не е най-атрактивна и ексклузивна. Все повече са туристите, които държат да запазят правото сами да управляват своето време през летния отдих. На практика, предоставянето само на закуска и вечеря позволява целият ден да бъде свободно прекаран според индивидуалните очаквания и желания."
По думите му, чужденците разнообразяват допълнително престоя си. Те предпочитат екскурзии до вътрешността на страната ни, по поречието на Ропотамо, Странджа, Несебър, посещават различни природни забележителности, а някои от тях използват близостта до Турция, за да посетят Истанбул.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.864120 |
GBP | 2.361260 |
CHF | 2.101910 |